Nimic nu încurajează mai mult un client ca să cumpere mai mult, chiar și produse de care nu are neapărată nevoie, decât posibilitatea de a folosi cupoane de reducere. Extrem de atractive, hipnotice chiar, reprezintă un mijloc utilizat de companii pe termen scurt dacă vor o creștere exponențială a vânzărilor, mai ales în materie de comerț electronic.
Tichetele online de reduceri determină un număr mai mare de vizite pe un site care vinde anumite produse interesante pentru un anumit segment de consumatori.
Comenzile finalizate îi transformă pe clienții mulțumiți în reali ambasadori voluntari ai comerciantului online în cauză, deoarece, împrăștiind știrea pe rețelele sociale, printre prieteni, că au găsit produse la reducere într-un anumit magazin online, se poate lărgi baza de clienți,
Astfel de promoții pe bază de cupoane de reducere digitale la bunuri și servicii diverse pot fi anunțate clienților în mai multe moduri.
Din ce în ce mai multe companii care activează în sfera comerțului online se orientează inclusiv spre platformele care strâng la un loc mai multe firme ce fac la un anumit moment dat reduceri la diverse mărfuri, le organizează pe categorii, așa încât clienților să le fie mult mai ușor ca să își găsească produsele sau serviciile dorite, să facă comparație între diverșii comercianți care oferă spre vânzare același tip de produs, iar în final să cumpere de acolo de unde consideră că este mai profitabil pentru ei din toate punctele de vedere (nu exclusiv doar pe criteriul prețului).
Principalele efecte pe care le are oferirea de cupoane de reducere clienților ce cumpără online:
– crește traficul pe site-ul de comerț respectiv;
– dă un imbold suplimentar clienților de a cumpăra, chiar dacă nu aveau inițial intenția de achiziție imediată;
– reduce costurile firmei de comerț cu publicitatea;
– sporește notorietatea companiei, dacă folosirea cupoanelor de reduceri online ce face în mod inteligent.
Creșterea traficului pe site-ul de e-comerț reprezintă obiectivul fundamental al acelor campanii de reduceri ce se desfășoară pe bază de cupoane promoționale. Mai multe vizite făcute de un anume segment de potențiali clienți, va crește numărul de conversii în timpul campaniilor de reduceri în mod indubitabil.
Reducerile mai pot fi anunțate, în afară de platformele specializate și prin intermediul:
– rețelelor sociale (paginile profesionale ale firmei comerciante);
– prin newsletter adresat în mod personalizat clienților ce se găsesc în baza de date deoarece s-au înregistrat voluntar pe site-ul magazinului;
– prin SMS (dacă și-au oferit numărul de telefon);
– pe forumuri diverse;
– prin intermediul anumitor parteneri ce vând produse conexe.
Comunitățile deținute de un comerciant online pe Facebook, Instagram, YouTube, reprezintă șanse prețioase pentru reprezentanții unui magazin online ca să își facă cunoscute promoțiile ce au la bază de cupoane de reducere.
Vestea se va transmite mai rapid și mai ușor unui număr mare de persoane, deoarece prin definiție aceste reduceri se practică o perioadă limitată, inclusiv bunurile și serviciile fiind de cele mai multe ori în cantitate finită.
Alt avantaj al folosirii comunităților profesionale este și acela că automat va crește și numărul acelora înscriși pe platforma respectivă, ceea ce va conduce indubitabil la dezvoltarea comunității în cauză și la creșterea faimei companiei în cauză. Evident, condiția esențială este ca mărfurile și serviciile oferite, chiar dacă sunt la reducere (pe termen scurt) să fie de o calitate foarte bună.
Printre mijloacele de publicitate personalizată sunt newsletter-ele, dar mai ales SMS-urile care au o rată de citire mult mai mare decât primele care, de multe ori, ajung în categoria de mesaje spam în cutia poștală online și sunt șterse chiar înainte de a fi citite.
Forumurile pe diferite teme, deschise de multe ori chiar de către consumatorii care își spun părerile privitoare la anumite produse, oferă posibilitatea de a face cunoscute anumite campanii de reduceri, dar și în acest caz de informare a publicului trebuie găsite cele mai relevante forumuri care să permită comerciantului online ca să fie atinse grupurile țintă de public care se pot transforma mai rapid în consumatori finali.
Se pot face și asocieri cu diverse alte firme, ca de exemplu dacă este vorba de o firmă care vinde un accesoriu necesar unui produs oferit de un partener.
Cu cât credibilitatea și vizibilitatea partenerului este mai mare, cu atât firma ce face reducerile beneficiază la rândul ei (prin transfer) de o rată a credibilității sporite.
Cele mai interesante rămân totuși acele platforme de reduceri, locuri virtuale unde mulți consumatori încearcă să caute țintit anumite produse pe care și le doresc în mod deosebit sau de care pur și simplu au nevoie la un moment dat și abia în mai apoi se uită la reducerile oferite de diverse magazine la bunurile și serviciile în cauză.
De ce sunt aceste platforme atât de accesate? Deoarece cu ajutorul lor se elimină riscul pentru magazinul ce face campania de reduceri ca o anumită persoană să primească un cod promoțional care nu îl interesează.
Așadar, nu ocoliți platformele de reduceri dacă activați în sfera comerțului online. Veți avea doar de câștigat din încheierea unor astfel de parteneriate!