Apple a reusit sa detroneze Google din topul celor mai influente 10 branduri din lume, top realizat prin consultarea unui numar de 2.000 de jucatori din industria de publicitate, intocmit de revista online Brandchannel.
O mare noutate o constituie intrarea unui brand care nu apartine culturii occidentale, respectiv Al Jazeera, care ocupa un surprinzator loc cinci. „Cred ca oamenii isi indreapta atentia catre Al Jazeera pentru ca ofera un alt punct de vedere decat majoritatea televiziunilor americane sau europene. Pentru multe evenimente, televiziunea araba constituie singura modalitate de acces in regiunea fierbinte din Orientul Mijlociu”, a declarat Robin Rusch, editor la Brandchannel, privind interpretarea rezultatelor.
Sondajul intocmit anual le cere celor intervievati sa nominalizeze cele mai influente brand-uri internationale, in intocmirea topului fiind luate in considerare criterii precum impactul pe care il are o marca asupra vietii oamenilor, si nu valoarea financiara a unui brand anume.
De asemenea surprinzator, Coca-Cola, care ocupa in mod traditional un loc fruntas in acest top, nu a reusit sa intre in topul primelor cinci brand-uri.
Apple, al carui iPod a inlocuit Walkman de la Sony in lista preferintelor consumatorilor, noul player digital devenind un „must-have” pentru oricine isi doreste sa fie privit ca om al momentului, este compania cu cea mai puternica imagine de marca a momentului.
Sony nu a reusit sa isi promoveze ultimele creatii electronice ca produse care raspund conceptului de „lifestyle”, astfel ca, din punct de vedere al brand-ului, a ramas in urma la capitolul design si abilitatea de a capta imaginatia.
Ikea, producatorul suedez de mobila, ocupa un binemeritat loc trei, mobila non-conformista si simpla de la Ikea fiind cunoscuta si apreciata in toata lumea. Ikea a reusit sa ocupe un segment de nisa foarte apreciat, cel al mobilei care poate fi montata/demontata usor de catre client, cu un design practic si modern.
Topul celor mai influente zece marci internationale se prezinta astfel:
1. Apple
2. Google
3. IKEA
4. Starbucks
5. Al Jazeera
6. MINI
7. Coca-Cola
8. Virgin
9. e-bay
10. Nokia
Sursa: CNN