O asemenea afirmație ar putea să îi surprindă pe cei cu vârsta de până la 34 – 35 de ani, oameni care consideră că internetul face deja parte integrantă din viața lor și cred că puzderia de canale TV difuzate prin cablu sunt o moștenire fără nicio valoare, de care lumea ar trebui să scape cât mai curând.
Lucrurile nu stau așa, din fericire.
Gândiți-vă și voi ce ar fi dacă oamenii ar decide că e suficient să își ia acele știri sportive care interesează doar de pe net, condensate în câteva rânduri seci. Lumea virtuală este o lume care se grăbește tot mai mult. De aceea unora li se pare deja plicticoasă televiziunea liniară: pentru ei emisiile tv tradiționale sunt cam prea lungi pentru gustul lor, prea fără pic de adrenalină și într-o agasantă desfășurare într-un singur sens.
Canalele tv trebuie să găsească metodele pentru a capta atenția telespectatorilor 2020
Având în vedere că tinerele generații privesc inclusiv programele de televiziune actuale pe smartphone, este firesc ca ele să considere că pierd vremea inutil privind de pe canapea sau fotoliu la o emisiune chiar sportivă care ține jumătate de oră, o oră sau chiar mai mult și pe care nu o pot grăbi.
În zilele noastre nici măcar un meci de fotbal al naționalei nu se mai urmărește focusat 90 de minute. Atenția este împrăștiată în diverse părți, dovadă că atunci când meciul trenează, microbiștii actuali mai postează ceva pe Facebook, mai deschid un email, nemaiavând răbdarea necesară ca să-i asculte pe aceia care comentează la tv meciul respectiv.
Categoric, televiziunea liniară nu va dispărea prea curând, dar va trebui să aibă un conținut mai valoros pentru ca la ea să se uite în continuare măcar generațiile Z și Baby Boomers.
Toți aceia care au făcut studii în domeniu, spun că două sectoare în care acest tip de televiziune va fi în continuare prezent îl reprezintă competițiile sportive live și programele tip Big Brother.
Atunci când ne referim la sport, un conținut suplimentar interactiv, poate să țină atenția privitorilor mai focusată.
De asemenea, programele gen Big Brother tot mai incitante sunt la fel de interesante ca și la apariția lor, deoarece oamenii au tendința naturală de a dori să urmărească prin gaura cheii ceea ce se întâmplă într-un mediu închis.
Unele canale tv au găsit o soluția: anumite programe live nu sunt transmise în reluare, fapt care, dacă sunt extrem de interesante, determină telespectatorii ca să le urmărească atunci când ele sunt difuzate.
Pentru a continua să existe, mentalitatea difuzorilor de conținut tv trebuie să se schimbe
Pentru a supraviețui, canalele tv vor avea nevoie totuși de o publicitate personalizată, la fel cum se întâmplă și în cazul radioului tradițional, altfel vor fi canale de televiziune care vor dispărea la fel cum s-a întâmplat și cu multe ziare în format fizic.
Pentru ca televiziunea să rămână în actualitate și în viitor ar trebui ca inclusiv producătorii de televizoare să realizează produse tot mai performante, care să permită experiențe deosebit de incitante în exploatarea acestora.
Pe plan mondial, începând de prin 2013 televiziunea prin cablu tinde să piardă din abonați, pe măsură ce alte mijloace media au început să se dezvolte în ritm accelerat.
La noi, Netflix, dar și alți concurenți care difuzează conținut de streaming, au făcut ca programele tv tradiționale să nu mai reprezinte unica modalitate de distracție a românilor.
Oamenii nu mai sunt dispuși să plătească degeaba o mulțime de canale TV pe care nu le urmăresc, ba chiar nici nu știu că există. Nici să fie la cheremul unor operatori de cablu care schimbă locul programelor în grilă ori chiar le elimină pe unele și le înlocuiesc cu altele în funcție de interesele lor personale, nu neapărat de dorințele clienților.
Ceea ce își doresc aceia care nu vor să renunțe definitiv la televiziune în favoarea internetului de la operatorii prin cablu ce activează pe teritoriul României este posibilitatea de a-și alcătui singuri pachetele de programe TV favorite pe care să le poată urmări de pe orice dispozitiv, mai ales de pe smartphone.
Nimeni nu se poate uita la 100 sau chiar mai multe canale de televiziune și, de regulă, se opresc doar la circa 3 – 4 dintre acestea. Un canal axat prioritar pe programe de știri, echilibrat, cu adevărat profesionist, precum B1 TV, un canal de divertisment, unul generalist și eventual unul de muzică. Cam atât.