In Franta si Germania, marca nipona este pe primul loc in topul preferintelor.
Analistii din intreaga lume considera deja Toyota ca fiind viitorul numar unu in vanzari la nivel mondial. in ciuda cresterii rapide a vanzarilor, constructorul japonez nu face rabat de la calitate.
Compania de consultanta J.D. Power a realizat recent un studiu in doua dintre cele mai mari state europene, Franta si Germania, in incercarea de a afla care este marca preferata a soferilor. Desi cercetarea de piata a avut loc in tari cu o industrie auto puternica, iar nationalismul cetatenilor francezi si nemti este binecunoscut, nici Mercedes, Audi sau Volkswagen si nici Renault, Citroen sau Peugeot nu au fost nominalizate pentru locul 1 in topul preferintelor.
in Franta, Toyota a obtinut locul intai la trei dintre cele sase clase auto incluse in studiu, producatorul german BMW a ocupat primul loc la doua dintre categorii, ultima fiind adjudecata de catre Mazda. in sondaj au fost chestionati 16.000 de soferi in legatura cu 95 de modele produse de 25 de fabricanti. Autoturismele au fost clasificate in sase categorii dupa clasa din care fac parte, respectiv mica, compacta, medie, mare, SUV si monovolum. Modelele incluse in studiu au fost lansate, in medie, in urma cu doi ani si jumatate. Criteriile dupa care se fac investigatiile sunt calitate/fiabilitate, cu o pondere de 38% in punctaj, atractivitate (22%), costuri de intretinere (20%) si multumirea clientilor fata de service-ul firmei (19%).
Companiile europene pierd teren
Primele trei pozitii la clasa mica au fost ocupate de Toyota Yaris Verso, Toyota Yaris si Peugeot 106, in vreme ce la clasa compacta clasamentul este dominat de Toyota Corolla, Ford Focus si Skoda Octavia. La segmentul mediu primul loc a fost adjudecat de BMW 3, urmat de Mercedes C si Toyota Avensis. Liderii la clasa mare sunt BMW 5, Audi A6 si Mercedes E. La monovolume, Mazda Premacy s-a situat in fata Toyotei Corolla Verso si Toyotei Avensis Verso, iar la modelele SUV primele au fost Toyota Land Cruiser, BMW X5 si Toyota RAV4.
In Germania, situatia este oarecum similara, Toyota fiind considerata cea mai buna marca de vehicule in ceea ce priveste satisfactia clientilor, cu un scor de 856 de puncte din 1.000 posibile.
Locul doi a fost ocupat de BMW cu 837 de puncte, cu numai un punct in fata unei alte companii nipone, Mazda, insa mult peste media europeana care este de 800 de puncte. Pe segmente, invingatorii sunt Toyota Yaris Verso (clasa mica), Toyota Corolla (clasa compacta), Toyota Avensis (clasa medie), BMW 5 (clasa mare), Mercedes-Benz CLK (clasa sport), Toyota Corolla Verso (monovolume) si Toyota RAV4 (SUV). intre producatorii germani cel mai bine este plasat BMW, brand care se afla cu 24 de puncte peste scorul obtinut in 2004, in timp ce Mercedes a crescut si el in optiunile cumparatorilor, dar se afla inca pe locul 11.