Scrie pentru noi

AcasăAfaceriPresa lui Catavencu

Presa lui Catavencu

Ultimele articole

Top 3 cadouri de Crăciun pe care să le oferi angajaților tăi

Crăciunul este perioada perfectă pentru a-ți arăta aprecierea față de angajații tăi. Dar ce...

Cum să optimizezi spațiul de depozitare cu camere frigorifice

Pentru a optimiza spațiul de depozitare folosind camere frigorifice, este important să înțelegem rolul...

In jurul saptamanalului Academia Catavencu se contureaza un grup de presa cu tot mai multe ramificatii

Au pornit cu un saptamanal ideologic si au ajuns la 8 publicatii, o casa de vanzari media si un post radio. Au ajuns oameni de afaceri.

Cititorii lor sunt mai destepti decat ai altora. Dar mai putini. La fel si ascultatorii. Nu e vorba de cititorii de „Academia Catavencu”, desi de la ei am imprumutat sloganul, ci de cei ai Cotidianului, cel mai nou pui de ziar al catavencilor si de ascultatorii de Guerrilla, primul radio al eliberarii.

Academia Catavencu se contureaza ca un grup de presa destul de important. S-a ramificat bine pe orizontala, intrand cu cate un produs in aproape toate zonele de interes pentru clientii de publicitate: revista de femei, revista pentru mame si bebelusi, presa specializata, ghid de timp liber, revista culinara, culturala. Si un post de radio. „In urma cu vreo trei ani am decis sa scoatem o revista pentru femeile cu umor. Asa s-a nascut Tabu.”, explica Doru Buscu, Director editorial Cotidianul si actionar IQ Editex, una dintre firmele detinatoare ale Academiei. Initial trebuia sa arate altfel. Sa fie un fel de Catavencu feminin. L-au pozitionat insa pe piata revistelor glossy si a aparut ca si concurent al Unica, Avantaje, Elle.

Au intrat apoi pe piata „niselor” cu „Aventuri la Pescuit”, pe fondul unei pasiuni unanime a echipei pentru pescuit, dupa cum spun ei. „Ideea a fost ca puteam dezvolta reviste fara mare efort editorial, cu aparitie lunara, care nu angajeaza resursele zi de zi, care sa permita echipei sa se ocupe si de Catavencu. Acest tip de dezvoltare pe orizontala poate sa ofere revistei mama posibilitatea de a se orienta catre continut, si nu catre bussiness. Aceste reviste erau gandite sa sprijine financiar idealismul editorial al Academiei Catavencu”, explica Doru Buscu. N-a fost de la inceput asa. Un timp principalul produs al grupului le-a dus pe toate in spate. Treptat, insa, fiecare s-a pus pe picioare si se sustine singura. Cu exceptia lui Superbebe, revista pentru mame si bebelusi, care „inca merge in patru labe”. „In continuare, Catavencu este pincipalul jucator din grupul nostru, pentru ca are o vechime de 15 ani. Este un nume greu si a devenit intre timp, ne-a luat si pe noi prin surprindere, o afacere foarte solida”, marturiseste Buscu.

Iar pentru a rezolva si problema publicitatii, si-au facut casa de vanzari, prin fuziunea dintre Splendid Media si Mediazece.

Provocare zilnica

Obisnuiti cu lunarele si saptamanalele, anul trecut au decis sa accelereze ritmul si sa treaca la cotidian. Au facut o asociere cu Regent House Publishing care edita Cotidianul si detin 50% din acesta. La trei luni de la relansare sunt multumiti: e in plan. Relansarea Cotidianul a insemnat o investitie de aproximativ 1 milion de euro. Si-au propus sa ajunga la formula optima si la publicul tinta in decurs de un an. Cred, insa, ca vor atinge planul propus mai devreme. „Cred ca ne vom recupera investitia mai devreme decat am preconizat la inceput”, este optimist directorul editorial. Investitia se vede in primul rand in sediu. Ne asigura de asta si Calin Husar, director general Cotidianul. Apoi in echipa. Investitia insa nu se regaseste in tiraje, cel putin deocamdata. Vand 20.000 de exemplare, conform spuselor lui Buscu. In timp ce Jurnalul National vindea in decembrie 2004 peste 129.000 de exemplare, iar „Adevarul” 111.000, arata studiile publicate pe site-ul Biroului Roman de Audit al Tirajelor.

In piata perceptia este ca tonul s-a diluat mult, fata de cel cu care s-au relansat. Doru Buscu spune ca e normal acest ton, iar ritmul alert de la inceput s-a datorat campaniei electorale, cand multitudinea de evenimente impuneau tonul. „Vrem ca ziarul Cotidianul sa devina un instrument util pentru publicul nostru tinta, clasa de mijloc. Vrem ca el sa gaseasca acele informatii care sunt relevante, nu cele despre care se crede ca sunt relevante”, spune din nou Buscu.

Au preluat Cotidianul pentru ca era disponibil.

„Suntem un grup mic. Nu avem resursele necesare pentru a lansa un cotidian si a-l impune”, marturiseste Buscu. De aceea au cautat in piata un produs existent, al carui nume sa spuna ceva si care sa se preteze la o relansare. Si sunt multumiti de ce au facut si de nivelul la care au ajuns.

Produs de Catavencu, garantat de Basescu

Ca si „Cotidianul” intre cotidiane, Radio Guerrilla este un radio pentru un public ales. Pentru cititorul de „Academia Catavencu”. Iar Razvan Exarhu, director general, a fost insarcinat sa aduca spiritul Academiei pe unde FM. Vor sa schimbe fata radioului si o fac de la lista de melodii achizitionata pana la stirile comentate sau aducerea la microfon a unor vedete neasociate cu aceasta postura pana acum. Exarhu vorbeste mai mult despre concept. Despre ideea de radio eliberat de prejudecati. Despre muzica altfel, pentru un public matur, destept, citit si cu putere de cumparare, despre stirile comentate, despre prestatia surprinzator de buna a Mihaelei Radulescu la radio, si mai putin despre investitie si cifre.

Investitia, insa, se vede cu ochiul liber: sediu, aparatura, vedetele aduse. Au adus oameni care sa se potriveasca spiritului Academiei, spune el. Mai sunt si altii, cu siguranta, dar nu poti impune un post de radio fara „nume” care sa il promoveze. Ca si Turcescu la Cotidianul. In plus, vocile cunoscute pe radio isi aduc cu ele si ascultatorii atunci cand pleaca de la un post la altul.

Lansat in timpul campaniei electorale, a fost aruncat in scena cu Adrian Nastase si Traian Basescu la pupitru. Ba mai mult, presedintele tarii il promoveaza si acum, intr-o inregistrare ce umple spatiile dintre melodii sau emisiuni.

Cine conduce „Academia”

IQ Editex SRL: 49,99300%
Fundatia Anonimul: 49,99300%
Stefan Iordachescu: 0,005951%
Camelia Suciu: 0,005951%
Delia Donen: 0,001190%

Cifrele Academiei

Cifra de afaceri pe grup estimata pentru 2005: 5,5 – 6 milioane euro
Cifra de afaceri Catavencu SA in 2003: aproximativ 2 milioane euro
Profit IQ Editex in 2003: 857.158.000 lei

Cine detine …

… IQ Editex: Doru Buscu, Eugen Istodor, Cornel Ivanciuc, Octavian Mardale, Liviu Mihaiu, Ioan Morar, Viorel Motoc, Mircea Toma si Sorin Vulpe
… Fundatia Anonimul: Sorin Marin, presedinte

Ultimele articole

Top 3 cadouri de Crăciun pe care să le oferi angajaților tăi

Crăciunul este perioada perfectă pentru a-ți arăta aprecierea față de angajații tăi. Dar ce...

Cum să optimizezi spațiul de depozitare cu camere frigorifice

Pentru a optimiza spațiul de depozitare folosind camere frigorifice, este important să înțelegem rolul...

Implant Mamar: O opțiune populară pentru creșterea încrederii

Implanturile mamelonare sunt o alegere populară pentru îmbunătățirea proporțiilor corporale și creșterea încrederii. Deși...

Optimizarea continutului, titlurilor si meta descrierilor pentru motoarele de cautare

In era digitala, unde prezenta online este un factor esential pentru succesul oricarui business,...

Mai multe articole similare

Top 3 cadouri de Crăciun pe care să le oferi angajaților tăi

Crăciunul este perioada perfectă pentru a-ți arăta aprecierea față de angajații tăi. Dar ce...

Cum să optimizezi spațiul de depozitare cu camere frigorifice

Pentru a optimiza spațiul de depozitare folosind camere frigorifice, este important să înțelegem rolul...

Implant Mamar: O opțiune populară pentru creșterea încrederii

Implanturile mamelonare sunt o alegere populară pentru îmbunătățirea proporțiilor corporale și creșterea încrederii. Deși...