Scrie pentru noi

AcasăInternationalPiata farmaceutica a scazut in al doilea trimestru cu noua procente

Piata farmaceutica a scazut in al doilea trimestru cu noua procente

Ultimele articole

Top 3 cadouri de Crăciun pe care să le oferi angajaților tăi

Crăciunul este perioada perfectă pentru a-ți arăta aprecierea față de angajații tăi. Dar ce...

Cum să optimizezi spațiul de depozitare cu camere frigorifice

Pentru a optimiza spațiul de depozitare folosind camere frigorifice, este important să înțelegem rolul...

Conform studiului realizat de Pharma&Hospital Report, piata farmaceutica a scazut in al doilea trimestru din 2005 cu aproximativ 9 procente fata de primul trimestru, ceea ce marcheaza tendinta de oprire a cresterii pietei.

Astfel, pe canale, piata de retail a mai crescut putin, cu aproximativ patru procente, pe cand piata de spital a stationat.

Pe segmente, produsele cu prescriptie medicala au crescut ceva mai bine, respectiv cu peste patru procente fata de cele fara prescriptie medicala.

Piata farmaceutica in al doilea trimestru din 2005 insemna 1.046 de milioane de lei noi, iar medicamentele vandute din vara trecuta si pana in prezent insumau 4.334 de milioane de lei noi.

In ceea ce priveste piata de retail aceasta a fost de peste 773 de milioane de lei, iar medicamentele vandute catre spitale au fost de peste 272 de milioane de lei noi.

Pe fondul stabilizarii pietei, cele mai importante cresteri au inregistrat medicamentele din grupele: C (sistem cardiovascular), B (sange si organe hematoformatoare), N (sistem nervos central).

Reducerea ritmului de crestere si cresterea gradului de confuzie ne confirma prognoza de stationare a pietei pentru 2005.

Evolutia ratelor de schimb si a ratei inflatiei ridica probleme operationale suplimentare pentru toate companiile implicate, diminuand capacitatea acestora de creditare a pietei.

Pe termen scurt, evolutia pietei va fi determinata de gradul de sustinere al sistemului public, care pe moment pare a ramane la un nivel relativ insuficient.

Top 20 al companiilor farmaceutice dupa vanzarile din al doilea trimestru:

1. GlaxoSmithKline (GSK) – vanzari de peste 91,8 de milioane de lei noi si au o cota de piata de 10 la suta

2. Hoffman la Roche – vanzari de 72,6 milioane de noi si au o cota de piata de peste sase procente

3. Novartis – vanzari de 67,7 de milioane de lei noi si au o cota de piata de peste sase procente

4. Pfizer – vanzari de 62,0 de milioane de lei noi si detine sase procente din piata

5. Sanofi-Aventis – vanzari de 65,4 de milioane de lei noi si au o cota de piata de sase la suta

6. Sicomed – vanzari de 53,9 de milioane de lei noi si au o cota de piata de 4,6 la suta

7. Servier – vanzari de 48,9 de milioane de lei noi si au o cota de piata de 4,4 la suta

8. Terapia – vanzari de 36 de milioane de lei noi si au o cota de piata de trei la suta

9. Antibiotice – vanzari de 32,3 de milioane de lei noi si au o cota de aproximativ trei la suta

10. Schering Plough – vanzari de 29,4 de milioane de lei noi si au o cota de piata de trei la suta

11. Eli Lilly – vanzari de 24 de milioane de lei noi si au o cota de piata de 2,6 la suta

12. Menarini – vanzari de 20,4 milioane de lei noi si au o cota de piata de 2,2 la suta

13. Gedeon Richter – vanzari de 23,3 milioane de lei noi si au o cota de piata de doi la suta

14. Novo Nordisk – vanzari de 20,8 milioane de lei noi si au o cota de piata de doi la suta

15. Krkka D.D – vanzari de 20,3 milioane de lei noi si au o cota de piata de doi la suta

16. Merck & CO – vanzari de 18,2 milioane de lei noi si au o cota de doi la suta

17. Sindan Pharma – vanzari de 22,2 de milioane de lei noi si au o cota de doi la suta

18. Labormed – vanzari de 16 milioane de lei noi si au o cota de 1,4 la suta

19. Johnson&Johnson – vanzari de 14,7 milioane de lei noi si au o cota de 1,3 la suta

20. Schering AG – vanzari de 13 milioane de lei noi si au o cota de 1,2 la suta

Sursa: Cegedim Romania

Grupul Cegedim este lider european in furnizarea de date de marketing si vanzari pentru industria farmaceutica. In Romania, compania ofera din 1996 date de vanzari privind piata nationala.

Ultimele articole

Top 3 cadouri de Crăciun pe care să le oferi angajaților tăi

Crăciunul este perioada perfectă pentru a-ți arăta aprecierea față de angajații tăi. Dar ce...

Cum să optimizezi spațiul de depozitare cu camere frigorifice

Pentru a optimiza spațiul de depozitare folosind camere frigorifice, este important să înțelegem rolul...

Implant Mamar: O opțiune populară pentru creșterea încrederii

Implanturile mamelonare sunt o alegere populară pentru îmbunătățirea proporțiilor corporale și creșterea încrederii. Deși...

Optimizarea continutului, titlurilor si meta descrierilor pentru motoarele de cautare

In era digitala, unde prezenta online este un factor esential pentru succesul oricarui business,...

Mai multe articole similare

Top 3 cadouri de Crăciun pe care să le oferi angajaților tăi

Crăciunul este perioada perfectă pentru a-ți arăta aprecierea față de angajații tăi. Dar ce...

Cum să optimizezi spațiul de depozitare cu camere frigorifice

Pentru a optimiza spațiul de depozitare folosind camere frigorifice, este important să înțelegem rolul...

Implant Mamar: O opțiune populară pentru creșterea încrederii

Implanturile mamelonare sunt o alegere populară pentru îmbunătățirea proporțiilor corporale și creșterea încrederii. Deși...