Seo face parte din domeniul marketingului pe internet, concentrându-se pe creșterea vizibilității în rezultatele căutării organice (un sistem organic este un sistem neplătit în comparație cu, de exemplu, Google Ads, anterior AdWords, pentru care trebuie să plătești pentru a fi vizibil). Seo include atât elementele tehnice, cât și elementele creative necesare pentru îmbunătățirea clasamentelor, creșterea traficului și creșterea gradului de conștientizare în motoarele de căutare.
Seo are multe aspecte, de la cuvinte cheie și conținut de pe site-ul tău, blog sau magazin până la modul în care alte site-uri se leagă de tine pe Internet (ceea ce înseamnă că văd valoarea pe care doresc să o împărtășească).
Uneori seo este pur și simplu o chestiune de a te asigura că site-ul tău web este structurat într-un mod pe care motoarele de căutare îl pot înțelege (cel mai adesea în cazul frazelor mai puțin competitive).
Ce este seo?
Pur și simplu, poziționarea reprezintă poziții înalte în motorul de căutare Google pentru expresiile căutate de utilizatorul final sau cuvinte cheie. Vizibilitatea site-ului web în motorul de căutare este în prezent un element cheie al funcționării eficiente a companiei, este un fel de vitrina și o garanție a dobândirii de noi clienți.
Cu toate acestea, poziționarea nu înseamnă doar poziții bune și vizibilitate bună pe fraze. Poziționarea corectă și eficientă a traficului de pe site este, de asemenea, cel care aduce noi clienți și crește vânzările. Prin urmare, cel mai important aspect pentru tine este selectarea cuvintelor cheie adecvate care vor oferi clienților poziții bune pentru aceste fraze după ceva timp și vor aduce noi clienți în căutarea companiei lor, în special serviciile sau produsele oferite.
SEO (Search Engine Optimization), adică poziționarea, este ansamblul activităților care duc la creșterea poziției site-ului web (pentru cuvinte cheie date) în rezultatele căutării Google. A ajunge pe unul dintre primele locuri va crește popularitatea site-ului tău și numărul de clienți potențiali. Dacă ești în căutarea unei forme de publicitate relativ ieftine și, în același timp, foarte eficiente, optimizarea seo ar trebui să te intereseze. Și poți urma cursuri de SEO pentru a afla toate informațiile necesare.
SEO și PPC sunt componente ale așa-numitului marketing pentru motoare de căutare, adică SEM (Marketing pentru motoare de căutare). În timp ce PPC (pay per click) este publicitate cu plată, axată pe beneficii rapide, SEO este un proces pe termen lung care necesită multiple activități de marketing și IT (pe site-ul tău și nu numai) și o monitorizare constantă a rezultatelor. Pentru ca poziționarea să fie pe deplin eficientă, ar trebui să fie efectuată continuu, de preferință de către o persoană care este bine versată în algoritmii Google și în toate mecanismele care guvernează marketingul pe internet.
SEO eficient, datorită căruia compania câștigă o poziție de lider în mediul de internet, necesită utilizarea a numeroase acțiuni diferite, cum ar fi:
- optimizarea codului HTML al site-ului web;
- pregătirea și plasarea corespunzătoare a conținutului pe site;
- selectarea frazelor cheie;
- eforturi mari de conversie;
- construirea structurii legăturilor care duc la site-ul web;
- optimizarea tehnică a site-ului web;
- adaptarea site-ului web la dispozitive mobile;
- alte activități în funcție de tactica unui anumit SEO.