Facebook a avut un profit de 5,78 mld. dolari in perioada iulie – septembrie 2018, cu 13% mai mult decat acelasi interval din anul 2017, in timp ce veniturile au fost de 13,7 mld. dolari (+33%). Majoritatea covarsitoare a acestor incasari provine din publicitatea digitala vanduta de Facebook.
Reteaua de socializare condusa de Mark Zuckerberg si Google domina fara drept de apel piata de online advertising. Diferenta dintre cele doua companii consta in faptul ca Google distribuie publicitate bazata pe cuvintele cheie cautate de utilizatori, in vreme ce Facebook ofera clientilor posibilitatea de distribui publicitate pe categorii specifice de utilizatori, sau in functie de carateristicile acestora.
Practic, clientii Facebook se pot folosi de datele personale pe care reteaua le colecteaza despre utilizatori, pentru a tinti mai bine reclamele. Facebook sustine ca datele personale ale utilizatorilor sunt trimise in mod anonim catre clienti, sub forma unor “cosuri” cu date demografice. La randul lor, firmele care cumpara reclama prin Facebook isi pot orienta mesajele promotionale in functie de caracteristici specifice utilizatorilor, precum regiunea unde locuiesc, orientarea sexuala, religia sau nivelul veniturilor pe care acestia le au.
Utilizand acest model de afaceri, Facebook a reusit sa genereze in ultimul trimestru venituri de 27,61 dolari de pe urma fiecarui utilizator american sau canadian. In Europa, venitul/utilizator este de 8,82 dolari, iar in Asia acesta ajunge la 2,67 dolari/utilizator. Diferentele dintre regiuni sunt rezultatul specificului pietelor de publicitate de pe fiecare continent.
Sursa date: Compania
Facebook a raportat 2,3 mld. utilizatori activi lunar (+10% fata de anul trecut) si 1,5 mld. utilizatori activi zilnic (+9%). Luand in calcul toate retelele si entitatile detinute de grupul Facebook – Facebook, WhatsApp, Instagram si Messenger, numarul utilizatorilor activi lunar urca la 2,6 mld.
Facebook inregistreaza cele mai slabe cifre in Europa si America de Nord. Astfel, numarul utilizatorilor europeni activi zilnic a scazut cu 1 milion in ultimele trei luni, la 278 milioane, in vreme ce in SUA si Canada cifra a stagnat la 185 milioane. De altfel, in utimii doi ani, numarul utilizatorilor activi ai Facebook din Europa si SUA/Canada s-a mentinut constant sau a inregistrat doar cresteri minore.
Sursa foto: Shutterstock
Sursa: Wall-Street.ro