Decizia de a-ți deschide un magazin nu apare și nici nu se concretizează de pe o zi pe alta, ci implică un timp îndelung de gândire, de planificare, de verificare a pieței, de documentare în legătură cu tot acest proces care poate fi de lungă durată, costisitor și stresant. Iar uneori, dacă nu există un plan bine stabilit, pot exista și multe surprize neplăcute și, totodată, chiar falimentul magazinului, ceea ce, evident, este de nedorit.
De aceea, îți propunem astăzi 6 lucruri pe care ar fi indicat să le iei în calcul, odată ce te hotărăști că îți dorești să-ți deschizi un magazin.
1. Dotează-l cu un sistem corespunzător
Un aspect important pentru magazinele ce își vând produsele (o parte din ele sau chiar pe toate) prin intermediul scanării codului de bare constă într-un sistem de gestiune complet. Dincolo de necesitatea acestuia, este ușor de folosit, asigurând viteză de vânzare.
2. Află care sunt documentele necesare deschiderii unui magazin
Cu toate că birocrația, în general, sperie, atunci când vine vorba de deschiderea unei afaceri, este important să te documentezi înainte, în legătură cu toate actele de care ai nevoie. Va trebui să respecți anumite legi fiscale și vei avea nevoie de unele avize, astfel încât să-ți poți desfășura afacerea în mod legal. Pentru a nu întâmpina eventuale piedici, asigură-te că ai pus la punct toate actele necesare înființării și funcționării magazinului tău.
3. Fă-ți un plan de business
Apelează cu încredere la un expert și, cu ajutorul lui, alcătuiește un plan de business. Acest plan ar trebui să includă ceea ce îți dorești să vinzi în cadrul magazinului, descrierea afacerii, o analiză a pieței, modul în care îți vei comercializa produsele, descrierea produselor și a publicului țintă, strategia de vânzare, stabilirea formei juridice, structura organizațională, previziuni financiare pe următorii 2-5 ani și nu numai.
4. Privește și învață de la concurență
Nu evita să te uiți înspre concurență! Cercetează felul în care aceasta își gestionează afacerea, învață din greșelile altora și încearcă să faci mai bine lucrurile decât aceștia (de exemplu, prețuri mai avantajoase, oferte, o așezare mai accesibilă a produselor la rafturi, o relație mai eficientă cu clienții).
5. Alege locația potrivită
De multe ori, o afacere reușită se află într-o locație potrivită. Alege locația afacerii tale cu simț de răspundere, pentru că poate determina succesul magazinului tău. Astfel, un magazin aflat într-o zonă avantajoasă, care este circulată frecvent, mai ales în cartierele de locuințe, poate avea mai mult succes decât un magazin aflat la periferie.
6. Nu uita de reclamă
Un alt aspect important, atunci când vrei să pornești o afacere, este reclama. Folosește-te de rețelele de socializare pentru a-ți spori vizibilitatea afacerii, investește în campanii plătite, roagă-ți prietenii să distribuie informații despre magazinul tău. Este important chiar să deții o pagină de Facebook (și inclusiv de Instagram) unde să postezi produse, să faci cunoscute diferite oferte și să ții legătura cu clienții tăi.
Este cu adevărat necesară relația pe care ți-o creezi cu clienții și este nevoie să o întreții prin comunicare, prin bunăvoința de a le răspunde la nedumeriri, astfel încât să-i atragi să revină atât datorită calității produselor pe care le vinzi, cât și mulțumită felului în care aceștia se simt tratați (le sunt respectate drepturile, angajații vorbesc politicos cu ei).
Așadar, să deschizi și apoi să deții un magazin nu-i tocmai ușor. Dar, cu un plan de afaceri bine pus la punct, cu o locație potrivită, cu produse calitative și cu dorința constantă de învățare și perfecționare, cu siguranță nu vei da greș și vei putea gestiona corespunzător afacerea.
Sursa foto: pexels.com