Scrie pentru noi

AcasăLifestyle3 joburi de viitor

3 joburi de viitor

Ultimele articole

Autorizația de mediu vs. autorizația integrată de mediu: care sunt principalele diferențe

Ai nevoie de o autorizație de mediu pentru afacerea ta? Dar știi cu exactitate ce...

Este momentul să modernizezi depozitul firmei tale: 3 investiții pe care trebuie să le faci cât mai curând

Orice afacere are nevoie de spații destinate desfășurării activităților specifice firmei. În funcție de...
În contextul actual, în care tehnologia face pași rapizi și o mulțime de zvonuri spun că va începe să ne ia din joburi și astfel să creeze uneori panică, trebuie să știi că speranța nu moare și că sunt anumite locuri de muncă ce nu vor dispărea atât de ușor precum altele.Evoluția face parte din viață și, în loc să ne speriem, ar trebui să învățăm să trăim cu ce e nou și să ne adaptăm la cerințe. Astfel de perioade pline de alarme și panică au urmat fiecărei dezvoltări tehnologice majore: de la presa scrisă, la electricitate și până la apariția internetului. Omenirea s-a adaptat și ele nu au fost urmate de crizele economice sau sociale anticipate.La fel este și în cazul locurilor de muncă: chiar dacă de-a lungul anilor unele au început să dispară și să fie înlocuite de mașini, oamenii au reușit să se adapteze la schimbare și să învețe skill-uri noi, care i-au ajutat astfel să descopere meserii noi. În fiecare an, în nomenclatorul meseriilor apar câteva de care până acum 10 ani nici că se pomenea să existe, așa că nu trebuie să îți pierzi speranța.Există anumite locuri de muncă în care atingerea umană este obligatorie pentru că, la urma urmei, ne place și este în natura noastră să ne simțim înțeleși, iar până roboții și boții vor învăța acest lucru mai trece mult timp sau, mai degrabă, nu se va întâmpla niciodată.

3 meserii care nu dispar atât de ușor de pe piață

Există unele interacțiuni pe care preferăm să le avem online, însă acest lucru se datorează și felului în care oamenii care se ocupă de acestea interacționează sau s-au obișnuit să o facă. Ce bine însă că nu toți suntem la fel și unii dintre noi înțelegem cât de importantă este o interacțiune plăcută, față în față, cu interlocutorul.

1. Resurse umane

De cel puțin o persoană care să se ocupe de departamentul de resurse umane este nevoie în orice companie, oricât de mică ar fi ea. Pe măsură ce numărul angajaților crește, cresc și nevoile și la fel și necesarul de persoane care să se ocupe de acestea.În acest job va trebui să interacționezi atât online, cât mai ales offline, atât în momente în care sărbătoriți mici victorii sau în momente mai delicate în care sunt de rezolvat dificultăți minore sau mai mari.
Chiar dacă nu ai neapărat o pregătire în acest domeniu, să știi că un curs de inspector de resurse umane poate să îți fie de mare ajutor atunci când îți dorești să înveți bazele acestei meserii. Cu toate acestea, empatia trebuie să vină de la tine, este o emoție care cu greu poate să fie antrenată.

2. Medic

La fel ca în cazul persoanelor care se ocupă de departamentele de HR, și în medicină empatia este deosebit de importantă atunci când vine vorba despre comunicare și transmiterea mesajelor.Chiar dacă deja medicii se ajută de tehnologie pentru a investiga și a descoperi și trata boli, atunci când vorbim despre comunicarea cu pacienții atât înainte de investigații, cât și după, este cel mai bine să existe o persoană reală care transmite informațiile. În plus, cele mai multe investigații necesită contact fizic: palpare, măsurarea unor indicatori, ascultare etc.Pacienții sau însoțitorii acestora de multe ori au nevoie de explicații suplimentare și pe înțelesul lor, așa că acel human touch este indispensabil.

3. Relații cu clienții

Boții au început deja să fie antrenați să răspundă complex întrebărilor care le sunt adresate, însă nu se știe exact ce se întâmplă în momentul în care clientul sau posibilul client dorește informații sau răspunsuri mult mai detaliate pe care un robot nu le-a învățat sau nu poate să ajungă în detalii care țin de percepția umană.Și în domeniul relațiilor cu clienții, empatia este esențială, iar aceasta poate să fie obținută din interacțiunea directă cu o persoană reală.Așa cum bine ți-ai dat seama, în meseriile care nu vor muri niciodată există o trăsătură de caracter indispensabilă: empatia.Doar să știi ce anume trebuie să comunici într-o anumită circumstanță nu este la fel de important ca și felul în care transmiți acel lucru.Așadar, dacă ești în momentul în care crezi că jobul tău sau cel pentru care te-ai pregătit ani la rând este pe cale de a dispărea, ai la îndemână cel puțin aceste trei variante pentru a te reprofila și a-ți asigura un loc de muncă pe termen lung.Credite foto: unsplash.com

Ultimele articole

Autorizația de mediu vs. autorizația integrată de mediu: care sunt principalele diferențe

Ai nevoie de o autorizație de mediu pentru afacerea ta? Dar știi cu exactitate ce...

Este momentul să modernizezi depozitul firmei tale: 3 investiții pe care trebuie să le faci cât mai curând

Orice afacere are nevoie de spații destinate desfășurării activităților specifice firmei. În funcție de...

10 criterii care cresc valoarea unui imobil – inclusiv utilizarea profilelor din aluminiu

Investițiile imobiliare au devenit un domeniu de interes major atât pentru cumpărători, cât și...

Top domenii de activitate pentru care certificarea ISO 9001 este o modalitate de a se detașa de competiție

Într-o lume în continuă schimbare și într-o piață competitivă, întreprinderile trebuie să găsească modalități...

Mai multe articole similare

Autorizația de mediu vs. autorizația integrată de mediu: care sunt principalele diferențe

Ai nevoie de o autorizație de mediu pentru afacerea ta? Dar știi cu exactitate ce...

Este momentul să modernizezi depozitul firmei tale: 3 investiții pe care trebuie să le faci cât mai curând

Orice afacere are nevoie de spații destinate desfășurării activităților specifice firmei. În funcție de...

10 criterii care cresc valoarea unui imobil – inclusiv utilizarea profilelor din aluminiu

Investițiile imobiliare au devenit un domeniu de interes major atât pentru cumpărători, cât și...