CFR SA a lansat joi licitaţia pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor de dublare a liniei de cale ferată între staţiile Mogoşoaia şi Baloteşti, aproape opt kilometri. Aceste lucrări se adaugă altor proiecte de cale ferată necesare pentru asigurarea unui transport direct de la Gara de Nord la Aeroportul Otopeni până în 2020, când Capitala va fi gazda unor meciuri din cadrul Campionatului European de Fotbal.
Valoarea estimată a contractului este 51 milioane de lei fără TVA , respectiv : proiectare – 2,66 milioane de lei fără TVA ; execuţie – 48,4 milioane de lei fără TVA, conform Caietului de sarcini. Valoarea eventualelor servicii şi lucrări suplimentare este de 10,96 milioane de lei fără TVA. Acestea nu sunt incluse în valoarea estimată totală.
Proiectul va fi realizat din fonduri bugetare, conform anunuţului publicat joi în SICAP, noul Sistem Electronic de Achiziţii Pubice (SEAP).
Pe de altă parte, dublarea liniei de cale ferată între Mogoşoaia şi Baloteşti urma să se realizeze cu finanţare de la UE, conform unor declaraţii de luna aceasta ale reprezentanţilor CFR SA, citate de Club Feroviar.
Ofertele pentru această licitaţie pot fi depuse până pe 3 decembrie 2018, urmând ca acestea să fie evaluate până pe 4 aprilie. Durata contractului este de 17 luni, conform informaţiilor din SICAP.
Dublarea liniei de cale ferată între staţiile Mogoşoaia şi Baloteşti reprezintă unul dintre proiecele CFR SA pentru modernizarea liniei de cale ferată către Aeroportul Internaţional Henri Coandă.
Reamintim că în aceasta vară CFR SA a redeschis circulaţia pe Podul Mogoşoaia, după ce au fost finalizate lucrările de racordare a liniei Bucureşti Nord – Urziceni la podul de cale ferată care supratraversează DN1A.
Tot în această vară, Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA şi SC BAICONS IMPEX S.R.L au semnat contractul, în valoare de 2,5 milioane lei, pentru reactualizarea studiului de fezabilitate necesar modernizării liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Aeroportul Internaţional Henri Coandă (AIHCB), cu o durată de implementare de 12 luni şi finanţare asigurată din fonduri externe nerambursabile.
Conform ministrului Transporturilor Lucian Şova, studiul de fezabilitate reactualizat pentru legătura feroviară Bucureşti – Aeroportul Otopeni va fi gata luna viitoare. În plus, dacă iniţial se vorbea de subtraversarea celui mai aglomerat drum naţional, noua soluţie identificată este cea de „estacade peste DN1”.
Sursa: economica.net