Scrie pentru noi

AcasăIT&CDe ce blogging-ul este inca bun pentru cariera ta

De ce blogging-ul este inca bun pentru cariera ta

Ultimele articole

Refurbished sau Second Hand – cum alegem corect în 2024?

Vrei să-ți schimbi laptopul, dar nu știi exact ce să alegi? Variantele noi sunt...

Strategii de gestionare a riscului de credit cu ajutorul asigurării de credit comercial 

Ai întâmpinat vreodată dificultăți în gestionarea riscului de credit în cadrul afacerii tale? Este...

„Blog” nu este un cuvant frumos. De fapt, el combina o serie de perceptii negative. Nu sunt blog-urile doar jurnale online – cum ar fi blog-uri despre mancare, blog-urile pentru mamici, etc.? Blogging-ul nu este ceea ce oamenii faceau acum 15 ani?

Ca mediu de comunicare, blogging-ul este la fel de divers ca oricare altul, cum ar fi cartile sau televiziunea. Nu dispretuiesti toate cartile doar pentru ca Fifty Shades of Gray este o carte, nu? Desigur, exista bloguri proaste si bloguri inutile, la fel cum exista carti rele si cartile inutile. Observatorii mass-media au pronuntat in mod constant moartea blogurilor in ultimul deceniu, dar de atunci am tot vazut bloguri care s-au stabilit in peisajul mediatic.

In invatamantul superior, blogurile reprezinta o parte obisnuita a rutinei de lectura pentru un numar substantial de cadre universitare, in special pentru cercetatorii juniori.

Este greu de inteles modul in care blogurile de facultate se incadreaza in scena academica, deoarece sunt atat de diferite unul de celalalt. Blogurile academice nu sunt clasificate in sistemul Library of Congress. Unii autori de blog vor scrie despre orice, sfidand caracterizarea. Acestea ar putea include postari pe teme variate, cum ar fi rezultatele cercetarilor, sexismul in mediul academic, consilierea in cariera, politica academica si retetele pentru cina. In mod obisnuit, acest tip de blog va avea o acoperire limitata, deoarece natura sa idiosincratica se bazeaza pe personalitatea si abilitatea cercetatorului de a scrie intr-un mod atragator pe teme populare.

In contrast, multe domenii academice au o „blogosfera” activa, cu bloguri profesionalizate care sunt scrise intr-un stil casual, dar care au un accent clar asupra muncii academice. De exemplu, domeniul economiei este recunoscut pentru mediul sau de bloguri deosebit de activ.

Fara deosebire, in fiecare domeniu, oamenii de stiinta au bloguri academice care reflecta discursul profesional si, uneori, acele bloguri vor conduce la o conversatie mai vasta. Chiar daca nu cititi bloguri academice, acestea pot aborda discutiile din domeniul dvs. In mod obisnuit, este nevoie de cateva luni pentru ca revistele traditionale sa publice cercetari si apoi sa publice argumente si raspunsuri. In bloguri, acelasi tip de conversatie academica poate avea loc in decursul a cateva zile sau chiar ore.

In timp ce unele bloguri academice au o audienta puternica, masurarea impactului lor real este o sarcina neclara. Nemultumit de rezultate, un grup de autori de blog academic au publicat o noua lucrare pentru a evalua audienta si impactul blogurilor academice in domeniul ecologiei. Au evaluat cititorii site-urilor, tipurile de subiecte care au tendinta de a fi difuzate pe scara larga si impactul calitativ al site-urilor asupra colegilor din cadrul disciplinei in cauza. Printre descoperiri:

  • Postarile de blog din domeniul ecologiei au fost vizionate si distribuite pe scara mai larga decat lucrarile academice din revistele de specialitate.
  • Inainte ca un blog sa fie bine stabilit, o frecventa ridicata a postarilor ajuta la construirea mult mai rapida a unui public.
  • Blogurile cu un singur autor care posteaza constant isi extind publicul pe parcursul anilor.
  • Prin contrast, blogurile cu mai multi autori care au mai multe postari pe saptamana pot avea o crestere mai rapida, ajungand la o audienta mare intr-un timp relativ scurt.
  • Unele dintre cele mai pozitive rezultate din blogging sunt cele mai dificil de cuantificat, cum ar fi formarea de noi colaborari, influenta pozitiva asupra deciziilor de cariera ale cititorilor si vizibilitatea crescuta a savantului in comunitatea academica.

Conceptia populara a blogurilor academice – in special in stiinte – este ca acestea reprezinta un mecanism de mobilizare. Blogurile sunt vazute ca o modalitate prin care oamenii de stiinta si scriitorii stiintifici impartasesc rezultatele cercetarii direct cu publicul larg si ajung la o audienta mai larga, fara sa palavrageasca intr-o revista sau intr-un ziar. Inca exista bloguri stiintifice destinate publicului (cum ar fi reteaua de bloguri Scientific American), desi o mare parte din comunicarea stiintifica din mass-media are loc prin articole mai formalizate.

Cele mai citite articole

Dar blogurile stiintifice servesc unei functii mult mai importante in cadrul profesiei in sine: multi oameni de stiinta scriu in principal pentru a comunica cu alti oameni de stiinta. Aceste bloguri ale comunitatii stiintifice sunt destinate sa ajunga la studenti si profesionisti. Blogurile pot discuta despre stiinta din punct de vedere tehnic, desi cele mai populare subiecte sunt discutiile despre viata si cultura academica.

Blogurile nu reprezinta un substitut pentru literatura de specialitate, dar ofera o modalitate pentru cercetatori de a comunica despre disciplina lor fara barierele asociate cu revistele academice.

Potrivit eComunicate, cantitatea de timp si de munca necesare pentru a publica si a comenta postarile pe blog este minima. Acest lucru aduce adesea un set divers de perspective si le ofera cercetatorilor libertatea de a se ingropa in subiecte pe care altfel nu le-ar putea discuta in locatii mai formale. Sigur ca lipsa unei bariere ar putea duce la o pierdere a calitatii discursului, dar in cele din urma, rezultatele cercetarii si teoriile sunt evaluate pe o piata mai larga de idei, indiferent de originea lor. Daca nu ati cautat cateva din blogurile de top din domeniul dvs., ar putea fi utila o cautare. S-ar putea sa fiti surprinsi de ceea ce veti gasi.

Daca te gandesti sa faci niste blogging academic pe cont propriu, iata cateva observatii si sugestii.

Majoritatea blogurilor au impact doar cu efort consistent si pe termen lung. Deci, daca scrieti pe propriul blog si nu sunteti pregatit sa va angajati intr-o calatorie pe termen lung, s-ar putea sa nu merite efortul. Alternativ, puteti sa va alaturati altora din domeniul dvs. pentru a crea un blog cu mai multi autori. Sau, daca doriti doar sa scrieti un singur mesaj despre un subiect care va intereseaza, multe bloguri vor accepta observatiile comentatorilor.

Unele postari de blog se vor raspandi rapid pe social media, iar altele doar vor sta acolo si nu vor primi prea multa atentie. Este foarte greu de anticipat in avans.

Retineti ca, deoarece postarile de pe blog pot fi mai vizibile decat scrisul profesional, acestea trebuie sa va reprezinte printre colegii dvs. (si printre cei ce va poat intervieva pentru un loc de munca).

In timp ce unii oameni au spus ca blogging-ul ar putea parea neprofesional pentru a cauta comisii si alte persoane cu autoritate, bloggerii experimentati au gasit opusul. Blogging-ul va poate include in mai multe conversatii in comunitatea dvs. academica si atata timp cat scrieti profesional, va va imbunatati profilul profesional.

 

 

Cele mai citite articole

Ultimele articole

Refurbished sau Second Hand – cum alegem corect în 2024?

Vrei să-ți schimbi laptopul, dar nu știi exact ce să alegi? Variantele noi sunt...

Strategii de gestionare a riscului de credit cu ajutorul asigurării de credit comercial 

Ai întâmpinat vreodată dificultăți în gestionarea riscului de credit în cadrul afacerii tale? Este...

Visezi să îți deschizi propriul tău boutique? Top 5 aspecte de care trebuie să ții cont

Boutique-urile oferă clienților o experiență de cumpărare personalizată și de înaltă calitate, caracterizată de...

Industria 4.0: pregătește-ți afacerea pentru viitor

Industria 4.0 sau a patra revoluție industrială este privită ca o „trusă de instrumente...

Mai multe articole similare

Refurbished sau Second Hand – cum alegem corect în 2024?

Vrei să-ți schimbi laptopul, dar nu știi exact ce să alegi? Variantele noi sunt...

Strategii de gestionare a riscului de credit cu ajutorul asigurării de credit comercial 

Ai întâmpinat vreodată dificultăți în gestionarea riscului de credit în cadrul afacerii tale? Este...

Visezi să îți deschizi propriul tău boutique? Top 5 aspecte de care trebuie să ții cont

Boutique-urile oferă clienților o experiență de cumpărare personalizată și de înaltă calitate, caracterizată de...