Nu cred ca mai consideram un drum pana la supermarket un motiv de sarbatoare, mai ales dupa opt ore de munca la birou care se pot transforma si in zece, urmate de o calatorie cu peripetii spre casa, cu masina pe strazile congestionate si pline de claxoane si soferi nervosi.
O data ajuns la supermarket (in cazul in care ati gasit un loc de parcare) dupa ore intregi de labirint printre rafturi, va asteapta coada de la casa, unde fie se blocheaza cititorul de carduri, fie cel dinaintea dvs. plateste numai cu bancnote de 10.000 de lei vechi, oricum deveniti un boiler sub presiune si nici nu se pune problema sa mai intelegeti ceva din cumparaturile facute.
Occidentalii au priceput inca de acum o suta de ani ca „timpul inseamna bani”, iar motto-ul consumatorului modern este „maxim de comfort cu minim de efort”.
Astfel au aparut fel de fel de servicii, avantaje, inventii, inovatii, toate avand ca numitor comun ideea de a scoate banii din portofelele consumatorilor care vor ca totul sa fie cat mai simplu.
Un astfel de segement este cel al cumparaturilor online, mai precis al unui serviciu de intermediari, care fac cumparaturile in locul dvs. contra unui comision si vi le aduc la usa, fara ca dvs. sa va deplasati in carne si oase prin „jungla” supermarketurilor.
Doriti sa demarati o astfel de afacere? Aveti de partea dvs. suficiente avantaje, dintre care cele mai evidente sunt resurse minime (nu va trebuie scoli speciale pentru a intelege o mecanismul afacerii), investitia mica pentru pornire si o piata aproape virgina pentru astfel de inovatii.
O astfel de afacere este centrata exclusiv pe ajutorul acordat unui cumparator, nu se refera la un obiect de activitate largit, gen oameni buni la toate pentru plata facturilor, „recuoperat” copilul de la gradinita sau alte comisioane. Este vorba doar despre acel timp pierdut pentru a face cumparaturi.
Public-tinta: oricine doreste sa faca shopping de la distanta – persoane care nu pot sa se deplaseze pana la supermarket (nu au timp material, nu au masina, prezinta un handicap, etc.) sau care nu vor sa se deplaseze pana la supermarket, din diverse motive.
Pentru aceasta afacere aceti nevoie de un sediu (apartamentul dvs. este la fix), 2-3 angajati si neaparat un site online, unde sa va prezentati oferta si serviciile, precum si de doua-trei masini pentru a transporta cumparaturile clientilor.
Sistemul este relativ simplu: clientul intra pe site sau da telefon la firma dvs., va intocmeste o lista cu ceea ce doreste sa cumpere si din ce magazine anume. Dvs. ii dati un termen estimativ pentru finalizarea cumparaturilor si urmeaza sa i le transportati la domiciliu. Plata se face la livrare, de cele mai multe ori percepandu-se un comision din suma total a cumparaturilor.
Este de preferat sa nu dati termene nerealiste pentru termenul de livrare, pentru ca exista riscul sa pierdeti clienti, mai ales ca in timpul in care va asteapta pe dvs., s-ar putea sa isi faca singuri cumparaturile si sa ramaneti pe dinafara.
Sfaturi:
1.promptitudine. Daca va verificati mailul cu comenzi o data la cinci ore, s-ar putea sa iesiti din afaceri inainte de a intra.
2.corectitudine. Nu incercati sa faceti cumparaturile clientului din alta parte, dupa care sa declarati un pret mai mare (eventual vreo inginerie cu bonuri de casa), pentru ca nu o sa tin prea mult
3.consecventa. Exista multe firme in Romania care se inscriu in programul (De trei ori bine, a patra oara prost”. Nu faceti parte din acestea!
4. angajatii. Sa stie sa vorbeasca, sa arate impecabil si sa nu aiba singurul tel in viata ciubucul de la client