„Cei mai multi oameni nu realizeaza faptul ca-si distrug singuri sansele la succes si fericire, iar aceasta auto-sabotare duce, in timp, la durere, dezamagire si regrete”, spune Kathy Caprino, specialista pentru Revista Forbes in cariera, leadership si dezvoltarea profesionala a femeilor. Iata care spune Kathy ca sunt principalele modalitati prin care ne autosabotam pe plan profesional:
1. Nu iti setezi limite bine definite
Limitele, in acest caz, sunt barierele invizibile puse intre tine si lumea exterioara – munca, scoala, biserica, familie, prieteni. Aceste limite regleaza cantitatea si calitatea informatiilor primite din exterior. Daca ai probleme cu a-ti intelege propriile nevoi, cel mai probabil granitele nu iti sunt bine definite si asta iti afecteaza semnificativ atat viata personala, cat si cea profesionala. Pentru a construi limite puternice, incepe prin a stabili ce te face sa te simti neapreciata, ignorata, ce ti se pare ca te desconsidera si incepe cu a impinge lucrurile sau persoanele care te fac sa te simti asa in afara acestor limite imaginare. Vei vedea cum aceasta „curatenie” necesara iti va aduce o limpezime a mintii extraordinara, entuziasm si pofta de munca.
2. Nu reusesti sa identifici problemele si sa iei deciziile corecte
Uita-te la tot ce nu merge bine in cariera ta si intreaba-te care ar putea fi sursa problemei. Poate ai nevoie de pregatire suplimentara intr-un anumit domeniu, poate esti parte dintr-o echipa slaba, care te doboara clipa de clipa, poate ai acumulat frustrari (legate de salariul nesatisfacator, ore de munca suplimentare, etc.) care te macina zi de zi sau poate pur si simplu te afli in locul total nepotrivit. Fii rationala, identifica problemele si apoi fii curajoasa si ia deciziile care stii ca trebuie sa fie luate!
Reteaua de cunostinte profesionale este, in multe domenii, una dintre principalele calitati la care se uita un angajator in momentul recrutarii. Daca nu comunici eficient, daca esti arogant/a sau auto suficient/a poti rupe legaturi de care mai tarziu vei avea, cu siguranta nevoie. Nu te pacali singur/a! Nu esti niciodata suficient de „sus” pentru a nu mai avea nevoie de nimeni.
4. Nu recunosti importanta echipei
Oricat de multe merite ai avea, oricat de pregatit/a profesional ai fi, tot ce se intampla in jurul tau se intampla datorita unei intregi echipe de oameni. Poti obtine succesul pe termen scurt actionand de unul singur, insa pe termen lung ai nevoie de suportul unei echipe si nu poti sa il obtii decat daca iti construiesti o relatie buna cu ceilalti recunoscandu-le meritele, acordandu-le credit si incetand sa mai incerci sa faci totul singur/a.
5. Ii urmezi pe altii in loc sa conduci
Oricat de multe cursuri de leadership ai urmat, nu vei reusi niciodata sa fii un adevarat lider daca nu inveti sa iti conduci propria viata, sa iti respecti propriile viziuni si convingeri. Cheia succesului profesional de durata, spune Kathy Caprino, este sa ai curajul de a prelua puterea, de a te inspira si motiva pe tine insuti / insati. Odata ce ai facut asta, vei fi mult mai bun/a la a-i conduce si inspira pe altii. Inceteaza sa-ti mai sacrifici propriile dorinte si convingeri si vei deveni un lider adevarat al propriei tale vieti si al propriei tale cariere.