În spațiul nostru, blogging-ul a prins aripi acum mai mult de 10 ani și de atunci a cunoscut diferite etape de dezvoltare, sau mai bine zis de evoluție. Zecile de mii de pasionați în ale scrisului și-au dat coate ca să-și croiască un drum al lor în lumea prezenței online. Oamenii au dorit să fie citiți, cunoscuți, apreciați. Asta ne dorim de când suntem pe lume, nu?
Bine, cu timpul (de fapt, nu la foarte mult timp distanță) blogging-ul a devenit o modalitate de a face și niște bani în plus. Conținutul original și cu priză la public a atras cu sine idei de promovare online a diferitor subiecte și servicii și astfel autorii de texte (sau alt gen de resurse) au devenit bloggeri de meserie. De la an la an, platformele, instrumentele și tehnicile utilizate de bloggeri au devenit tot mai comode, tot mai eficiente. Odată cu aceste lucruri s-au modificat și accentele în munca de blogger. Or, pe lângă materialul de calitate pe care trebuie să-l creezi, ești obligat să monitorizezi date statistice, să inițiezi diverse campanii, să identifici potențiali clienți etc.
Pe de altă parte, evoluția tehnologiilor informaționale a avut impact nu doar asupra blogosferei, ci și asupra întregului sistem Social Media. Au apărut rețelele de socializare și o groază de posibilități de promovare online. Prezența online și necesitatea primordială a ei a determinat dezvoltarea vertiginoasă a serviciilor SEO. Aceste etape firești ale lucrurilor au adus cu sine și primii adversari ai blogging-ului.
În această epocă a ritmurilor alerte, când totul se desfăşoară pe un ton accelerat, duşmanul cel mai mare al conţinutului, fie el şi de calitate, este timpul. Social Media devine zona cea mai solicitată de utilizatori, fie că vorbim de Facebook, Instagram, Pinterest, Snapchat, Podcast şi parcă în fiecare lună mai apare ceva nou care tinde să acapareze atenţia celor ce nu foarte demult erau atrași doar de bloguri. Deci, indiferent de cantitatea de conţinut generat, astăzi se pune condiția prezenţei relevante în social media, fapt care înseamnă că pentru a face și niște bani, bloggerii trebuie să persevereze pe direcția calitate, originalitate și eficiență. Experții consacrați în ale blogurilor, susțin că tot conţinutul trebuie promovat, îmbogăţit şi îmbunătăţit cu partea de social media, o altă cale nu există.
Logic și de bun simț este să considerăm că premisele oricărui business sănătos rezidă în autenticitate, credibilitate, profesionalism şi constanţă. Şi, nu în ultimul rând în a oferi, a demonstra şi a convinge, înainte de a emite pretenţii. În cazul blogging-ului asta presupune timp şi răbdare, dorinţă de evoluţie, studiu aprofundat şi eleganţă atât în prezentare, cât şi în discurs. Totodată, chiar o legitate a științei economice afirmă că niciun business nu poate supravieţui în lipsa unei identităţi clare.
Așadar, curaj și înainte cu inspirație!