Atunci cand vine vorba de profesii, romanii au cea mai mare incredere in piloti, pompieri si farmacisti, cu o proportie de 90%, 89%, respectiv 84% din raspunsuri. La coada clasamentului se afla aceleasi profesii ca anul trecut, politicienii cu 94%, vanzatorii de masini cu 78% si jucatorii de fotbal cu 73%, toate trei cu o tendinta de accentuare a neincrederii.
Studiul Trusted Brands 2010 mai releva faptul ca, in ceea ce priveste increderea in marci, Dacia a revenit pe primul loc in schimbul ocupantei de cu un an in urma, Mercedes-Benz. La categoria institutii, increderea in Politie si Justitie ramane in continuare foarte mica fata de media europeana (35%, respectiv 22% fata de 59%, respectiv 40%).
In schimb, increderea in casatorie este cea mai mare in Romania, cu 79% fata de 68% cat este media in cele 16 tari participante la studiu.
Trusted Brands 2010 a fost realizat de Readerīs Digest si s-a desfasurat concomitent in 16 tari europene, respondentii avand la dispozitie pentru a alege 20 de categorii de branduri si un numar de maxim 18 categorii locale.
Studiul a fost realizat prin corespondenta, in perioada august – octombrie 2009. In Europa au fost trimise 218.618 de chestionare cu intrebari deschise, iar rata medie de raspuns a fost de 7%. Romania a avut cea mai mare rata de raspuns la nivel european, dupa Finlanda: 14,1%.