Cateva companii aeriene din Europa au inceput sa acuze guvernele europene pentru oprirea avioanelor la sol. Acestora li se alatura autoritatiile aeronautice si aerporturile din Europa.
Acestea spun ca guvernele nu au „abilitatea de a coordona si lidershipul necesar” pentru criza care a dus la inchiderea aeroporturilor pentru a 5-a zi la rand.
Lufthansa, Air Berlin si KLM au realizat zboruri de test si au anuntat ca nu au fost dificultati. Aceste companii se intreaba cum pot fi oprite toate zborurile in Europa pe baza unor modele facute pe calculator.
AEA, Asociatia de Linii Aeriene si ACI Europe, Consiliul European de Aeroporturi, au anuntat ca aceste restricti nu au la baza concluziile Administratiei Federale de Aviatie.
Oliver Jankovec, directorul ACI Europe, se intreaba daca nu cumva ar trebui cel putin reanalizata situatia dupa ce 313 aeroporturi au fost inchise si aproape 8 milioane de oameni afectati.
In Marea Britanie, British Airways si Virgin i-au cerut guvernului sa permita din nou zborurile pentru ca blocajul ii afacteaza deja in vremuri economice dificile.
Multe companii aeriene iau in calcul concedierea angajatilor pentru a economisi bani si a nu da faliment.
Actiunile pe bursa ale tuturor companiilor aeriene, ale furnizorilor si aeroporturilor au scazut vineri. Lufthansa a scazut cu 4,1%, Air France-KLM 3,4%, Ryanair si easyJet cu 2,4% si 1,2%.
Luni, ministrii de transport ai Marii Britanii, Germaniei, Frantei si Spaniei s-au intalnit intr-o conferinta video si este de asteptat ca toti 27 ministri de transport din UE sa se intalneasca astazi dupa amiaza.