Scrie pentru noi

AcasăAutoGhidul fraudelor in asigurarile auto

Ghidul fraudelor in asigurarile auto

Ultimele articole

Cum să obții fonduri europene pentru un service auto

Lansarea și dezvoltarea unui service auto poate fi o investiție costisitoare, însă, din fericire,...

Complicațiile principale și prevenția dermatitei periorale

Dermatita periorală este o afecțiune inflamatorie comună feței, care apare în principal la femei,...

In afara de gainariile amatorilor, in Romania exista retele „profesioniste” care opereaza pentru incasarea sumelor din asigurare.

Accidente „aranjate”, provocate intentionat, daune majorate dupa incident si, mai nou, amenintarile pentru recunoasterea vinovatiei sunt cele mai frecvente stratageme incercate de soferi pentru a insela societatile de asigurari si a incasa cat mai multi bani de pe urma politelor incheiate.

O gaselnita de 2.000-3.000 de lei

In aceasta categorie se incadreaza masinile usor avariate in urma unor la fel de banale tamponari. „Placa” servita de sofer politistului este, de regula: „Am dat cu spatele si l-am lovit pe celalalt” sau „am gasit-o lovita in parcare”.

„Gainaria” apare cand, singur sau cu ajutorul unui prieten, soferul mai tamponeaza masina pentru ca avaria sa fie mai mare si, implicit, si despagubirile societatii. Sau „prietenul” recunoaste ca l-a lovit.

„Are loc inversarea vinovatiei: autoturismul cel mai ieftin este «vinovat», iar autoturismul cu reparatia mai scumpa se rezolva pe asigurarea RCA”, ne-a declarat Alina Nastase, Departamentul comunicare-relatii publice Omniasig.

Ultima „inventie”: masina avariata este tractata, „intamplator” cablul de remorcare se desprinde si masina se loveste de… un zid, copac etc. Societatea s-a confruntat si cu alte scenarii: masina avariata e reparata la un service aflat „intre blocuri” si facturarea pieselor se face la preturi de trei-cinci ori mai mari decat cele originale.

In plus, se efectueaza alte reparatii/revizii (care nu au legatura cu asigurarea) cu diferenta de bani. Alta situatie: masina e avariata intentionat, despagubirea este mai mare decat valoarea masinii pe piata, sau autoturismul avariat este prezentat la mai multe societati de asigurare si, bineinteles, accidentul este declarat de mai multe ori la politie.

De asemenea, asigurarea Casco pentru autoturisme se incheie pentru masini care au fost deja avariate pe dedesubt sau la motor, pe unde inspectia de risc nu face verificari. Nu in ultimul rand, accidentul se declara la o alta data si in alte conditii (care sa se incadreze in despagubirea Casco), de obicei la autoaccidentari minore. Si lista ramane deschisa…

Asemenea „accidente” sunt despagubite cu sume mici, de ordinul zecilor de milioane (in medie 2.000-3.000 de lei). Cei pusi pe castig refuza repararea masinii sub diferite pretexte si cer societatilor despagubirile banesti. Unele situatii starnesc rasul, clientii invoca traume psihice si nu mai vor sa isi repare masina. Dar vor urgent banii din asigurare!

Reteaua „aranjorilor” de accidente

Adevaratele retele opereaza dupa scenarii bine structurate si nu se multumesc doar cu inscenarea accidentelor, ci chiar le produc! Exista pe piata auto ceea ce specialistii numesc „aranjori de accidente”. Un accident „aranjat” are elemente identice: intotdeauna masina implicata este una de lux, are valoare mare (atat valoarea asigurata, cat si valoarea declarata in polita).

Autovehiculul provine din tara sau din strainatate si, de regula, a fost implicat intr-un eveniment rutier. In fapt, masina este putin „cosmetizata”. Accidentul are loc in afara orasului, intr-un camp deschis (pentru evitarea martorilor care ar putea vedea fie si de la distanta) si niciodata nu exista victime in urma coliziunii.

Accidentul are loc stupid de simplu: pe o sosea neteda „ca-n palma”, soferul pierde controlul volanului si se tamponeaza de un copac sau de o borna kilometrica. Regula: intr-un astfel de caz, exista trei personaje principale: proprietarul, avocatul si soferul. Personajele secundare pot fi: brokerul (agentul care incheie asigurarea) si, foarte rar, politistul care constata accidentul.

Alta regula: niciodata proprietarul nu este acelasi cu soferul care comite accidentul. Portretul proprietarului este parca scos din peliculele cu musculosul Van Damme, in timp ce soferul vinovat este o domnisoara plapanda, fara „pata”, care se grabeste sa isi recunoasca greseala.

Daca reprezentantul societatii de asigurari se intereseaza in amanunt despre accident, proprietarul incepe scandalul si ameninta cu instanta.

Ultimele articole

Cum să obții fonduri europene pentru un service auto

Lansarea și dezvoltarea unui service auto poate fi o investiție costisitoare, însă, din fericire,...

Complicațiile principale și prevenția dermatitei periorale

Dermatita periorală este o afecțiune inflamatorie comună feței, care apare în principal la femei,...

Ce tip de cada sa alegi in functie de spatiul din incapere

Este deja evident: alegerea unei căzi potrivite este primul pas către sanctuarul de relaxare...

Cum afli daca calculatorul tau este compatibil Windows 11

Nu mai e niciun secret: Windows 11 a transformat în mod clar felul în...

Mai multe articole similare

Cum să obții fonduri europene pentru un service auto

Lansarea și dezvoltarea unui service auto poate fi o investiție costisitoare, însă, din fericire,...

Complicațiile principale și prevenția dermatitei periorale

Dermatita periorală este o afecțiune inflamatorie comună feței, care apare în principal la femei,...

Ce tip de cada sa alegi in functie de spatiul din incapere

Este deja evident: alegerea unei căzi potrivite este primul pas către sanctuarul de relaxare...