Scrie pentru noi

AcasăAfaceriCea mai sigura si solida microintreprindere

Cea mai sigura si solida microintreprindere

Ultimele articole

Autorizația de mediu vs. autorizația integrată de mediu: care sunt principalele diferențe

Ai nevoie de o autorizație de mediu pentru afacerea ta? Dar știi cu exactitate ce...

Este momentul să modernizezi depozitul firmei tale: 3 investiții pe care trebuie să le faci cât mai curând

Orice afacere are nevoie de spații destinate desfășurării activităților specifice firmei. În funcție de...

Potrivit studiului Top Best Rating 2006, realizat de Coface Romania, 159 de companii romanesti reprezinta „partenerii ideali de afaceri”, fiind cele mai sigure firme din prisma riscului comercial minim pe care il au.

In alcatuirea acestui top s-a luat in calcul un model statistic de praguri pentru: gradul de indatorare, solvabilitate, lichiditate.

Criteriile suplimentare de eligibilitate au fost profitabilitatea firmelor si lipsa platilor restante la bugetul statului.

Cifra de afaceri a fost criteriul de departajare pentru alegerea premiantilor dintre firmele cu risc scazut.

Astfel, topul Best Rating 2006 realizat de Coface Romania arata ca cele mai solide companii din Romania sunt Comnord – din domeniul constructiilor, Avi-Top – din agricultura, Romtelecom – din sectorul de servicii, iar la microintreprinderi se afla firma Bau Profil.

Mihai Spataru, administratorul firmei Bau Profil, spune ca studiul realizat de Coface Romania e un lucru bun. De asemenea, acesta reprezinta o carte de vizita importanta pentru orice firma.

Inceputul clasic – comert

Mihai Spataru, 38 de ani, spune ca de aproape 12 ani a renuntat la statutul de angajat si a trecut la cel de antreprenor. In 1994 si-a facut o mica firma, care se ocupa cu comertul de centrale termice si instalatii sanitare.

A inceput cu un capital de aproape 7.000 de dolari, bani pe care i-a luat de pe urma vanzarii unui apartament.

„Aveam un magazin de desfacere, care era situat pe langa Facultatea de Drept. Afacerea era relativ simpla: luam centralele de la un importator, le vindeam, le puneam in functiune si asiguram si service”, povesteste Mihai Spataru.

Pentru ca nu avea un capital suficient de mare ca sa dezvolte afacerea, a decis, in 2000, sa schimbe domeniul si sa investeasca intr-o firma prin care sa comercializeze si sa distribuie materiale de constructii.

Practic, in aceasta perioada a vazut ca distributia materialelor de constructii reprezinta o afacere buna. De asemenea, a vazut ca e destul loc pe aceasta piata, a facut niste calcule si a constatat ca poate face si productie.

Astfel, Mihai Spataru s-a decis sa investeasca in productia de structuri metalice si accesorii pentru gipscarton. Din nou, pentru ca nu a avut suficient capital, Mihai Spataru l-a convins pe nasul sau, Daniel Guzu, patronul firmei Guzu Chim, sa investeasca in firma Bau Profil.

Eficienta maxima cu reteaua nasului

Initial au investit 200.000 de euro, iar in final au ajuns la o investitie de peste un milion de euro.

„Am cautat o hala care sa se preteze la aceasta afacere, am cumparat-o si pe 15 ianuarie 2004 am inceput sa o renovam”. Intre timp comandase utilajele, iar in aprilie 2004 au inceput sa produca.

S-au miscat repede, astfel ca, in primavara, cand incepe sezonul la lucrarile de constructii, deja daduse startul la productie.

Ultimele articole

Autorizația de mediu vs. autorizația integrată de mediu: care sunt principalele diferențe

Ai nevoie de o autorizație de mediu pentru afacerea ta? Dar știi cu exactitate ce...

Este momentul să modernizezi depozitul firmei tale: 3 investiții pe care trebuie să le faci cât mai curând

Orice afacere are nevoie de spații destinate desfășurării activităților specifice firmei. În funcție de...

10 criterii care cresc valoarea unui imobil – inclusiv utilizarea profilelor din aluminiu

Investițiile imobiliare au devenit un domeniu de interes major atât pentru cumpărători, cât și...

Top domenii de activitate pentru care certificarea ISO 9001 este o modalitate de a se detașa de competiție

Într-o lume în continuă schimbare și într-o piață competitivă, întreprinderile trebuie să găsească modalități...

Mai multe articole similare

Autorizația de mediu vs. autorizația integrată de mediu: care sunt principalele diferențe

Ai nevoie de o autorizație de mediu pentru afacerea ta? Dar știi cu exactitate ce...

Este momentul să modernizezi depozitul firmei tale: 3 investiții pe care trebuie să le faci cât mai curând

Orice afacere are nevoie de spații destinate desfășurării activităților specifice firmei. În funcție de...

10 criterii care cresc valoarea unui imobil – inclusiv utilizarea profilelor din aluminiu

Investițiile imobiliare au devenit un domeniu de interes major atât pentru cumpărători, cât și...