Scrie pentru noi

AcasăIT&CSitemap, de ce avem nevoie de o asemenea implementare pe website?

Sitemap, de ce avem nevoie de o asemenea implementare pe website?

Ultimele articole

Cum să alegi cel mai bun frigider de maturare a cărnii pentru afacerea ta gastronomică

Maturarea cărnii este o artă veche, care adaugă profunzime, bogăție și textură bucăților de...

Cum să te pregătești pentru obținerea unui credit imobiliar? 4 sfaturi

Obținerea unui credit imobiliar este un proces important și necesită o pregătire atentă. Înainte...

Un sitemap este una dintre practicile SEO, a cărei implementare poate avea rezultate excelente pentru website-ul dvs. și pentru clasamente.

Când intenționați să căutați cuvinte cheie, să implementați optimizare on-page și off-page, backlink-uri, link-uri interne etc. este, de asemenea, logic că ar trebui să optați și pentru crearea unui sitemap pentru website-ul dvs.

În acest articol, vom aprofunda acest concept și vom înțelege cum să-l creăm, astfel încât website-ul dvs. să se claseze mai bine în paginile cu rezultate ale motoarelor de căutare.

Ce este un sitemap?

În linii generale, poate fi considerat ca fiind planul unui website. Conține lista tuturor paginilor prezente pe un website, fie că este unul de prezentare, fie că este un magazin online.

Există două tipuri de sitemap-uri:

  • HTML;
  • XML.

Deoarece discutăm despre sitemap-ul care vă va ajuta să vă clasați mai bine, vom discuta tipul XML în acest articol. Mai întâi, permiteți-ne să înțelegem diferența dintre cele HTML și cele XML.

Sitemap-uri HTML

Sitemap-urile HTML sunt considerate cele mai potrivite pentru vizitatorii website-ului dvs. Acestea vor ajuta vizitatorii să navigheze prin diferite pagini ale website-ului dvs. cu cea mai mare ușurință și cu multe funcționalități.

Puteți lua, de asemenea, tipul HTML ca un tip de pagină web care cuprinde structura completă a website-ului dvs. Utilizatorii pot vedea aceste sitemap-uri și, prin urmare, ele pot fi îmbunătățite prin includerea CSS. De asemenea, vă poate ajuta în îndeplinirea eforturilor de optimizare SEO a site-ului.

Sitemap-uri XML

Tipurile XML sunt cele utilizate în mod specific de motoarele de căutare și fac acest lucru pentru accesarea cu crawlere a paginilor website-ului dvs. Utilizatorii nu pot vedea acest tip deoarece sunt fișiere XML care sunt plasate direct în rădăcina codului în momentul în care website-ul este încărcat.

Sitemap-urile XML sunt utilizate pentru încorporarea listei tuturor paginilor împreună cu informațiile despre aceste pagini, cum ar fi datele de modificare a paginilor, preferința unei pagini față de cealaltă pagină și așa mai departe.

După cum am discutat mai devreme, că în acest articol vom vorbi despre tipurile XML și rolul lor în SEO, așa că haideți să începem să aprofundăm acest subiect.

XML înseamnă Extensible Markup Language. Diferite tipuri de sitemap-uri XML sunt:

  • XML normal. Acesta este un tip XML de sitemap care este cea mai frecventă utilizată opțiune pentru planul unui website;
  • harta website-ului de știri. Ajută Google să recunoască conținutul website-ului care este aprobat de Google News;
  • sitemap video. Aceasta ajută Google să înțeleagă conținutul video de pe website-uri;
  • imagine sitemap. Ajută motoarele de căutare să recunoască și să găsească imaginile pe website-uri;

De ce este importantă crearea acestui element?

Sitemap-urile pot face un website mai prietenos cu motoarele de căutare.

Motoarele de căutare precum Google își propun să afișeze cele mai relevante rezultate pentru o interogare de căutare a utilizatorului. Pentru aceasta, ele accesează cu crawlere, procesează și indexează website-uri și conținutul lor. Sitemap-urile facilitează aceste sarcini pentru roboții motoarelor de căutare.

Când simplificați sarcina unui motor de căutare, vă puteți aștepta, de asemenea, să obțineți avantajul unei clasificări sporite. Un alt lucru major pe care sitemap-ul îl realizează pentru website-ul dvs. este asigurarea că toate paginile web sunt accesate cu crawlere și indexate corespunzător de motorul de căutare.

Deoarece sitemap-urile ajută motoarele de căutare precum Google să găsească tot conținutul website-ului, acestea evită situația în care unele pagini nu sunt accesate cu crawlere.

Acest lucru este vital în special pentru orice website nou sau pentru un website de comerț electronic în care ar putea exista milioane de pagini. Când un website este nou, acesta nu are un număr satisfăcător de backlink-uri și link-uri interne.

Acest lucru mărește șansele ca unele pagini să fie lăsate și să nu fie accesate cu crawlere, deoarece motorul de căutare poate să nu poată găsi toate paginile. Acum, pentru că știm ce sunt sitemap-urile și de ce sunt atât de importante, care sunt pașii pentru a crea unul?

Pași pentru crearea unui sitemap pentru website-ul dvs.

Un sitemap poate fi creat în cinci pași. Vă recomandăm să urmați pașii exact cum i-am abordat mai jos. În acest fel, veți structura în mod util efortul dvs. de a crește vizibilitatea în fața motoarelor de căutare.

Examinați structura website-ului dvs.

Primul pas este să recunoașteți orice structură preexistentă pe website-ul dvs. pe baza conținutului.

Dacă este prezentă o structură a website-ului, atunci crearea unui sitemap devine ușoară. Dacă nu există o structură a acestuia, atunci începeți să creați una imediat. În procesul de organizare a unei structuri, puteți folosi în ajutor orice șablon de sitemap.

Cea mai importantă pagină a oricărui website este pagina sa de pornire. Păstrarea paginii de pornire ca obiectiv principal ramifică toate paginile la care doriți să o conectați. Acestea pot fi pagina Despre noi, Pagina membrilor, pagina de Contact sau orice altă pagină importantă.

În timp ce oferiți o structură clară website-ului dvs., un alt pas important de urmat este organizarea tuturor paginilor pe baza ierarhiei lor. Nu toate paginile website-ului dvs. sunt egale. Unele sunt mai importante decât altele.

În astfel de cazuri, ați dori să conectați cele mai importante pagini cât mai aproape de pagina principală, deoarece pagina principală are cea mai mare autoritate a paginii.

Creați o ierarhie de pagini de nivel 1, nivel 2 și nivel 3, în care un nivel se ramifică la nivelul următor. Amintiți-vă că paginile web trebuie să fie la maximum 3 click-uri distanță de pagina de pornire pentru o distribuție bună a link-urilor interne.

Efectuați codificarea URL

Dacă dețineți cunoștințe de codare HTML, acest pas va fi un pasaj pentru dvs.

Aici va trebui să luați adresa URL a fiecărei pagini și să le formatați cu etichetele XML. Nu vă faceți griji dacă nu aveți cunoștințele suficiente pentru codificarea URL-urilor, nu va fi atât de greu. Folosiți doar un editor de text în care ați crea fișierul XML.

Tot ce trebuie să faceți este să furnizați codurile corespunzătoare pentru următoarele cerințe. Pentru ușurința dvs., oferim și exemplu de mai jos, astfel încât să puteți vedea cum ar arăta aceste coduri:

  • Locație: http://www.abcsite.com/page1
  • Frecvența modificărilor: săptămânal, lunar etc.
  • Ultima modificare: 2020-3-11
  • Prioritatea paginii: 1

Validarea codului

Nu puteți avea greșeli în coduri pentru o funcționare corectă a sitemap-ului.

Prin urmare, este imperativ să verificați dacă codificarea efectuată este corectă sau nu. Acest pas de validare a codului este unul important pentru toată lumea, fie că este un începător sau un expert în programare, deoarece greșelile pot fi comise de oricine.

Codurile dvs. pot fi validate cu ușurință. Anumite instrumente sunt disponibile online, care pot face acest lucru rapid.

Tot ce trebuie să faceți este să mergeți la Google și să căutați un instrument de validare a codului. Selectați un instrument din lista de rezultate a căutării generate și utilizați-l pentru validarea codului. XML Sitemap Validator este unul dintre instrumentele care pot identifica și remedia cu ușurință greșelile de codare.

Atașarea sitemap-ului la fișierul rădăcină

După ce ați verificat codul, este timpul să găsiți fișierele robots.txt și rădăcină ale website-ului dvs. În continuare, veți adăuga sitemap-ul la aceste fișiere.

Când atașați sitemap-ul la fișierul rădăcină, este posibil să observați că acest lucru duce la adăugarea unei pagini de sitemap pe website-ul dvs. Este bine și multe website-uri web o au.

Puteți verifica acest lucru singur, luând adresa URL a oricărui website și adăugând doar „/ sitemap /” la acesta. Dacă doriți, puteți face explorările cu un pas mai departe și puteți consulta codurile website-ului. Pentru aceasta, la adresa URL adăugați „/sitemap.xml” în bara de adrese.

Multe companii mari precum Apple nu adaugă doar sitemap-ul în folderul rădăcină, de asemenea, îl adaugă în robots.txt.

Dacă întreprinderile mari fac acest lucru, atunci trebuie să existe un motiv destul de bun. Prin urmare, ar trebui să urmați și acest lucru. Fișierele robots.txt pot instrui crawlerele motorului de căutare să nu indexeze anumite pagini ale website-ului.

Trimiterea hărții website-ului

După finalizarea tuturor pașilor menționați mai sus, este timpul să trimiteți sitemap-ul dvs. motoarelor de căutare. Pentru aceasta, trebuie să vă configurați contul Google Search Console.

Dacă aveți deja unul, accesați tabloul de bord Google Search Console. Apoi accesați Crawl și apoi dați click pe Sitemaps.

Va fi afișată o opțiune de adăugare sau testare a sitemap-ului. Acesta este momentul în care puteți verifica sitemap-ul pentru eventuale erori pentru ultima dată. Dacă totul este corect, puteți continua și trimite website-ul pentru o nouă „scanare”.

Dacă codarea manuală nu este punctul dvs. forte, aveți și opțiunea de a folosi plugin-ul Yoast, Slickplan sau Screaming Frog pentru crearea sitemap-ului.

Gând final

Așadar, totul a fost despre sitemap-ul website-ului dvs. pe care ar trebui să-l cunoașteți pentru a permite acestuia să se claseze mai sus în motoarele de căutare.

Sperăm că sfaturile menționate mai sus vă vor ajuta să aveți un sitemap corect și optimizat SEO.

În caz de dubii, nu ezitați să ne întrebați în comentarii sau să ne scrieți pe adresa noastră de contact.

Cele mai citite articole

Ultimele articole

Cum să alegi cel mai bun frigider de maturare a cărnii pentru afacerea ta gastronomică

Maturarea cărnii este o artă veche, care adaugă profunzime, bogăție și textură bucăților de...

Cum să te pregătești pentru obținerea unui credit imobiliar? 4 sfaturi

Obținerea unui credit imobiliar este un proces important și necesită o pregătire atentă. Înainte...

Refurbished sau Second Hand – cum alegem corect în 2024?

Vrei să-ți schimbi laptopul, dar nu știi exact ce să alegi? Variantele noi sunt...

Strategii de gestionare a riscului de credit cu ajutorul asigurării de credit comercial 

Ai întâmpinat vreodată dificultăți în gestionarea riscului de credit în cadrul afacerii tale? Este...

Mai multe articole similare

Cum să alegi cel mai bun frigider de maturare a cărnii pentru afacerea ta gastronomică

Maturarea cărnii este o artă veche, care adaugă profunzime, bogăție și textură bucăților de...

Cum să te pregătești pentru obținerea unui credit imobiliar? 4 sfaturi

Obținerea unui credit imobiliar este un proces important și necesită o pregătire atentă. Înainte...

Refurbished sau Second Hand – cum alegem corect în 2024?

Vrei să-ți schimbi laptopul, dar nu știi exact ce să alegi? Variantele noi sunt...