Scrie pentru noi

AcasăImobiliareImpozitarea clădirilor: de ce este necesară evaluarea?

Impozitarea clădirilor: de ce este necesară evaluarea?

Ultimele articole

Refurbished sau Second Hand – cum alegem corect în 2024?

Vrei să-ți schimbi laptopul, dar nu știi exact ce să alegi? Variantele noi sunt...

Strategii de gestionare a riscului de credit cu ajutorul asigurării de credit comercial 

Ai întâmpinat vreodată dificultăți în gestionarea riscului de credit în cadrul afacerii tale? Este...

Vânzarea de bunuri imobiliare atrage mulți antreprenori atât din ţară cât și din străinătate. Sectorul este destul de dinamic și tranzacționarea în acesta poate fi nu numai foarte atractivă, ci și stresantă. Ori de câte ori este vorba de tranzacționarea unor sume mari, există un risc. Documentația adecvată ar trebui să reducă nivelurile de risc sau pierderi ale unui potențial client dacă acesta vinde o proprietate. 

Unul dintre momentele cheie în realizarea unei tranzacții imobiliare este emiterea unei evaluări a impozitului pe proprietate. Acest document este absolut necesar și ar fi bine ca oamenii să ştie cum funcționează în practică. 

Cum este emis acest document de evaluare a impozitului pe proprietate?

Mulți proprietari de proprietăți care urmează să fie vândute au mari dificultăți în procesul de evaluare a proprietății, deoarece nu știu cum să facă o evaluare fiscală a proprietății. Printre omisiunile din declarație se număra modificări ale datelor, omiterea unora dintre elementele obligatorii, precum și erori tehnice pe care angajații le fac uneori la completarea informațiilor. 

Când se întâmplă acest lucru, proprietarul proprietății își pierde timpul și nervii până când toate problemele vor fi remediate. Și dacă certificatul pentru evaluarea impozitului pe proprietate este necesar imediat și apar probleme similare cu eliberarea acestuia, situația devine și mai neplăcută.

Pentru a evita toate aceste griji, vânzătorul imobiliar trebuie să fie informat în prealabil cu privire la toate detaliile privind eliberarea unui certificat de evaluare a impozitului pe proprietate. 

De ce este necesar să se emită un document pentru evaluarea impozitului pe proprietate?

Cele mai citite articole

Scopul emiterii acestui document este colectarea impozitului datorat trezoreriei statului. Când se plătesc toate obligațiile legate de proprietate, se va primi un certificat cu ajutorul căruia proprietarul îşi va putea vinde imobilele.

Ce documente sunt necesare pentru realizarea raportului de evaluare?

Pentru întocmirea raportului de evaluare sunt necesare următoarele documente: 

  • actul de proprietate;
  • cartea de identitate sau paşaportul pentru persoane fizice sau certificat de înregistrare la Registrul Comerţului (CUI) pentru persoane juridice;
  • anul construcţiei;
  • planul de arhitectura sau schiţa construcţiei;
  • îmbunatăţirile efectuate de-a lungul anilor;
  • ultima valoare de impozitare.

O evaluare pentru impozitare pe proprietate determina valoarea de impozitare a unei proprietăţi.

Cine poate solicita o evaluare fiscală?

Orice persoană ar putea solicita o evaluare a impozitului pe proprietate. Poate fi atât proprietarul imobilului, cât și o persoană autorizată de acesta, moștenitor, testator al proprietății sau cumpărător. La depunerea unei cereri de către proprietar, se va verifica dacă persoana are obligații în conformitate cu legea declarației în sistemul informațional. 

Dacă solicitantul este o persoană autorizată, se va efectua o inspecție care să dovedească autoritatea sa reprezentativă. Dacă cererea este depusă de un moștenitor, acesta trebuie să se identifice cu un certificat de moștenitor, precum și cu un document de identitate, după care se verifică în sistem declarația prezentată de testator.

Indiferent dacă se urmăreşte vânzarea unui imobil sau o reevaluare cladiri, colaborarea cu un evaluator autorizat este o bună opţiune. Aşadar, recomandarea pentru vânzători este să apeleze la serviciile echipei de evaluatori imobiliari care au o vastă experienţă în domeniu.

Cele mai citite articole

Ultimele articole

Refurbished sau Second Hand – cum alegem corect în 2024?

Vrei să-ți schimbi laptopul, dar nu știi exact ce să alegi? Variantele noi sunt...

Strategii de gestionare a riscului de credit cu ajutorul asigurării de credit comercial 

Ai întâmpinat vreodată dificultăți în gestionarea riscului de credit în cadrul afacerii tale? Este...

Visezi să îți deschizi propriul tău boutique? Top 5 aspecte de care trebuie să ții cont

Boutique-urile oferă clienților o experiență de cumpărare personalizată și de înaltă calitate, caracterizată de...

Industria 4.0: pregătește-ți afacerea pentru viitor

Industria 4.0 sau a patra revoluție industrială este privită ca o „trusă de instrumente...

Mai multe articole similare

Refurbished sau Second Hand – cum alegem corect în 2024?

Vrei să-ți schimbi laptopul, dar nu știi exact ce să alegi? Variantele noi sunt...

Strategii de gestionare a riscului de credit cu ajutorul asigurării de credit comercial 

Ai întâmpinat vreodată dificultăți în gestionarea riscului de credit în cadrul afacerii tale? Este...

Visezi să îți deschizi propriul tău boutique? Top 5 aspecte de care trebuie să ții cont

Boutique-urile oferă clienților o experiență de cumpărare personalizată și de înaltă calitate, caracterizată de...