Scrie pentru noi

AcasăAfaceriCe condiții speciale trebuie să asigure firmele pentru angajații care revin la...

Ce condiții speciale trebuie să asigure firmele pentru angajații care revin la birou în perioada pandemiei

Ultimele articole

Cum planifici bugetul personal pentru a-ți permite proceduri medicale mai costisitoare

În fața unor proceduri medicale costisitoare, planificarea bugetului devine esențială pentru asigurarea accesului la...

Investițiile în design-ul curții: Gresia de exterior versus pavelele, care sunt mai trainice?

Curtea unei case nu este doar un simplu spațiu exterior, ci o extensie a...

În timpul pandemiei de coronavirus este foarte important ca firmele să le acorde angajaților posibilitatea să lucreze de acasă, pentru a reduce numărul de persoane expuse la infectarea cu noul coronavirus, dar și pentru a proteja întreaga comunitate. Totuși, există multe industrii în care nu există o astfel de posibilitate, așa că firmele trebuie să asigure siguranța personalului, pentru ca riscul de contaminare să fie diminuat. Dacă ești obligat să mergi la muncă, verifică dacă angajatorul:

Afișează regulile de conduită obligatorie pentru angajați

Pe perioada pandemiei, este obligatoriu ca toate firmele să afișeze la intrare, dar și în cele mai vizibile locuri din unitate, regulile de conduită obligatorie pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu noul coronavirus. Regulile trebuie să fie afișate atât pentru angajați, cât și pentru vizitatori. Este important ca angajații să fie informați cu privire la măsurile universal valabile, cum ar fi:

  • menținerea distanței sociale de minimum 1.5 m, în toate zonele publice
  • menținerea igienei riguroase a mâinilor, cu apă și săpun
  • evitarea atingerii feței cu mâinile nespălate/nedezinfectate
  • limitarea contactului cu alte persoane la maximum 15 minute, la o distanță de minimum 1.5 m

Monitorizează starea de sănătate a angajaților

Este necesar ca angajatorul să comunice permanent cu serviciul de medicină a muncii, pentru a monitoriza starea de sănătatea angajaților, astfel încât aceștia să poată beneficia de măsurile preventive, prevăzute la nivel național. Astfel, angajatorul poate desemna un responsabil pentru verificarea temperaturii tuturor persoanelor care intră în sediul companiei. De asemenea, este necesar ca temperatura angajaților să fie verificată atât la începerea programului de lucru, cât și pe parcursul zilei.

Amplasează dozatoare cu soluții dezinfectante

În perioada pandemiei de coronavirus, orice angajator ar trebui să amplaseze dozatoare cu dezinfectanți pentru mâini, la intrarea în unitate, dar și în alte sectoare ale locului de muncă. De asemenea, este necesar ca angajatorul să asigure în permanență, la grupurile sanitare, vestiare și în sălile de mese, săpun și dezinfectant și să amplaseze afișe cu modul corect de spălare a mâinilor.

Dezinfectează spațiile de lucru

Spațiile comune și cele de lucru trebuie să fie dezinfectate cel puțin o dată pe săptămână cu substanțe aprobate pentru combaterea SARS-COV-2. De asemenea, angajatorul poate crea spații special amenajate pentru salariații care aparțin grupurilor vulnerabile, adică pentru persoanele care suferă de boli cronice sau pentru angajații care au vârsta peste 65 de ani. Balustradele, mânerele ușilor și ferestrelor din unitate, precum și alte zone intens folosite ar trebui dezinfectate mult mai des, fiindcă sunt atinse frecvent de persoanele care intră în companie.

Delimitează spațiile de lucru

Este necesar ca spațiile de lucru să fie delimitate cu benzi de marcare a distanței recomandate, mai ales în domeniile în care se lucrează cu publicul. Astfel, persoanele care așteaptă la rând vor putea păstra distanța recomandată, iar în cazul în condițiile meteorologice sunt favorabile, persoanele care așteaptă la rând pot rămâne și în afara clădirii, tot la o distanță de minimum 1,5 m.

Angajatorul trebuie să asigure culoare speciale de acces în incintă, ca să evite aglomerația la locul de muncă. De asemenea, firmele ar trebui să limiteze accesul la zonele comune și să asigure respectarea normelor de distanțare socială peste tot.

Spațiul de lucru trebuie amenajat astfel încât să se poată păstra distanța fizică între angajați, prin stabilirea unui număr fix de persoane care pot lucra în aceeași încăpere. De asemenea, angajații pot monta separatoare de plastic între birouri, în dacă acestea sunt apropiate.

Aerisește birourile

Aerisirea birourilor trebuie făcută minimum o dată pe zi. În schimb, ar trebui evitată folosirea instalației de climatizare, sau, dacă este necesară folosirea ei, aceasta ar trebui dezinfectată, în afara programului de lucru.

Evită circulația documentelor

Un alt aspect important pe care angajatorii ar trebui să îl ia în calcul prevede circulația documentelor în companie, care ar trebui realizată preponderent prin mijloace electronice, pentru a se evita contactul direct.

Modifică programul de lucru

Angajatorii pot individualiza programul de lucru al angajaților care își desfășoară activitatea într-un spațiu închis, astfel încât să reducă, pe cât posibil, contactul dintre aceștia. Pentru evitarea aglomerației care se formează la orele de vârf, în mijloacele de transport în comun, cât și pe stradă sau în alte spații publice, este recomandată reorganizarea programului, astfel încât o parte din angajați să parcurgă drumul spre locul de muncă înaintea orelor de vârf, iar cealaltă parte, după trecerea acestor ore.

În plus, este indicat ca angajatorul să deconteze costurile de transport cu taxiul sau cu alte servicii de ridesharing, către locul de muncă, astfel încât angajații să poată evita complet mijloacele de transport în comun.

Așadar, acestea sunt câteva dintre măsurile pe care orice angajator ar trebui să le pună în aplicare, pentru siguranța salariaților care lucrează de la firmă în perioada pandemiei de coronavirus.

Ultimele articole

Cum planifici bugetul personal pentru a-ți permite proceduri medicale mai costisitoare

În fața unor proceduri medicale costisitoare, planificarea bugetului devine esențială pentru asigurarea accesului la...

Investițiile în design-ul curții: Gresia de exterior versus pavelele, care sunt mai trainice?

Curtea unei case nu este doar un simplu spațiu exterior, ci o extensie a...

Voi ce faceti

Introducere la stilul de viata modern In epoca tehnologiei si a informatiei, stilul de viata...

De ce să renunț la factura pe hârtie și să optez pentru cea electronică?

În era digitală în care trăim, tehnologia a transformat multe aspecte ale vieții noastre...

Mai multe articole similare

Cum planifici bugetul personal pentru a-ți permite proceduri medicale mai costisitoare

În fața unor proceduri medicale costisitoare, planificarea bugetului devine esențială pentru asigurarea accesului la...

Investițiile în design-ul curții: Gresia de exterior versus pavelele, care sunt mai trainice?

Curtea unei case nu este doar un simplu spațiu exterior, ci o extensie a...

Voi ce faceti

Introducere la stilul de viata modern In epoca tehnologiei si a informatiei, stilul de viata...