Cei care aleg să-şi petreacă vacanţă pe cont propriu pot economisi şi 50% din preţul pe care l-ar plăti pentru pacheţele oferite de agenţiile de turism, potrivit datelor stranse de baniinostri.ro.
Evident, gradul de efort este mai mare decat dacă ar apela la o agenţie de turism serioasă, dar să analizăm cifrele.
Astfel, un bilet de avion dus către un oraş vest-european important precum Napoli, Paris, Valencia, Frankfurt, Londra sau Lisabona, poate costă şi trei euro. WizzAir oferă, pentru destinaţii precum Napoli, Bologna, Paris, Londra sau Roma, preţuri cuprinse intre şapte şi 22 de euro pentru bilete dus. Recordul il deţine Blue Air, care pentru destinaţia Cluj - Roma oferă bilete incepand de la trei euro. Dacă faceţi rezervare pentru septembrie, un bilet dus-intors la Blue Air, pe ruta Bucureşti - Roma, poate costă în jur de 40 de euro.
Tarom oferă, pentru perioadă de zbor 10 februarie - 10 martie, bilete dus-intors de 199 de euro pentru două persoane. Destinaţiile vizate sunt oraşe precum Amsterdam, Barcelona, Istanbul, Londra, Veneţia sau Paris.
Daca vorbim de cazare, o simpla consultare a site-ului booking.com si a site-urilor hotelurilor din orasele respective va ofera o imagine completa. Astfel, printre cele mai ieftine orase se numara Napoli, unde o noapte de cazare la un hotel de doua stele costa in jur de 30 de euro. Paris si Amsterdam sunt printre cele mai scumpe, cu preturi minime de 45 - 50 de euro pentru o noapte la un hotel de 3 stele. Pentru cei pe care nu-i deranjeaza sa doarma cu alte persoane in camera, exista si varianta unui hostel, unde poti gasi cazare in conditii civilizate pentru 15 euro pe noapte.
Daca adunam aceste preturi, rezulta un pret mediu, de persoana, de circa 250 de euro pentru un sejur de trei nopti intr-un oras precum Paris. Insa pentru cei care prind un bilet de avion dus-intors la un pret de 50 de euro si apeleaza la un hostel, pentru un sejur de trei nopti ar putea da doar 100 de euro.
Daca sunteti insa mai comod si preferati sa cumparati totul de-a gata, exista oferte variate din partea agentiilor de turism. Pregatiti-va insa sa scoateti din buzunar, tot pentru trei nopti intr-un mare oras european, in jur de 300 de euro, fara taxele de aeroport. Acestea din urma sunt in jur de 100 de euro, dar pretul variaza. Evident, exista oferte din partea agentiilor si de 200 de euro pentru trei nopti, dar trebuie sa fiti foarte atenti la serviciile incluse in pret si la categoria hotelului. Totodata, mai puteti beneficia de reduceri de pret de 10-20% daca faceti rezervarea cu cateva luni inainte (early booking) sau daca alegeti ofertele de tip last-minute. In plus, pentru a fi mai atractive, agentiile pot include in pretul pachetului o serie de alte servicii precum excursii, mic dejun, turul orasului, etc.
vezi arhiva Finante personale Ultimele articole:
- 11.03 Tot cei care invart banii o duc cel mai bine in vremuri de criza
- 11.03 Dincolo de bani
- 11.03 Cel mai bogat om din lume, altul decat Bill Gates si Warren Buffett
- 10.03 Cine sunt cei 18% dintre romani care (mai) au incredere in banci?
- 09.03 Femeile manager vad serviciile si retail-ul ca pe cele mai oportune sectoare pentru cariera
- 09.03 5.000 de investitori noi au preferat fondurile mutuale cu plasamente bancare si in obligatiuni
- 08.03 Bancile: Ai datorii si vrei sa pleci de acasa? Trebuie sa ne anunti in scris!
- 08.03 Dividende mici de teama unui an 2010 mai rau ca 2009
- 08.03 Salariul mediu net a scazut in ianuarie pana la 1.426 de lei
RSSFinante personale
- Tot cei care invart banii o duc cel mai bine in vremuri de criza
- Dincolo de bani
- Cel mai bogat om din lume, altul decat Bill Gates si Warren Buffett
- Cine sunt cei 18% dintre romani care (mai) au incredere in banci?
- Femeile manager vad serviciile si retail-ul ca pe cele mai oportune sectoare pentru cariera
RSSPiata de capital
- Fondurile de investitii contraataca pe "frontul" Rompetrol
- Peter Schiff: "Nu pariati pe revenirea economiei"!
- Stere Farmache intra in lupta sa (re)castige presedintia BVB
- Telenovela Rompetrol: CNVM vrea 5 milioane de lei comision pe achizitia actiunilor in afara ofertei publice
- Criza europeana se explica (si) prin interesele americane
RSSAfaceri
RSSImobiliare
- Constructiile au scazut in ianuarie cu 12,4%, iar sectorul rezidential cu 42,4%
- Prima Casa 1, bilant final: Tranzactii de 803,33 mil. euro si primele executari silite
- Aurel Saramet, FNGCIMM: Prima Casa 2 va merge mai bine si mai repede
- Cele mai scumpe imobile din lume
- Ce preturi sunt la primul targ imobiliar al primaverii
RSSBanii publici
- 2010 incepe mai bine decat 2009: Loganul sporeste exporturile cu 20%
- A imprumuta nu echivaleaza, totdeauna, cu a darui
- Standard & Poor´s imbunatateste perspectiva rating-ului Romaniei
- Vine primavara. Se deschide sezonul grevelor
- Nicolescu, CNIPMMR: Statul deturneaza fonduri de la buget prin platile compensatorii discriminatorii
RSSIT&C
- Piata IT in zodia B2B, in 2010
- Google este anchetat de Comisia Europeana
- 25 de mari retele de socializare vor protectia minorilor. Cum spune Comisia Europeana ca o fac.
- Aguilera, Indra Sistemas: Presiunea asupra preturilor si cerintele de calitate, amenintarile principale asupra industriei de IT
- Cat costa mult asteptatul tablet PC iPad de la Apple?
RSSAuto
RSSLifestyle
- Unul din cinci turisti straini n-a mai vrut sa innopteze in Romania in 2009
- "Pomana porcului", festival international gastronomic in Covansa
- Agentiile de turism reduc preturile. E loc (si) de mai bine?
- Festivalul Clatitelor deschide sezonul sarbatorilor traditionale
- De marti scapam de codul portocaliu
RSSInternational
citeste pontul Cristian Dogaru
Cand vine primul Mare Val de executari silite la "Prima Casa"?
se aude la >RFI Romaniade luni pana vineri, la 12 si 17
OPINII DE TOP
BLOGOSFERA Economica
Revista presei economice
CELE MAI NOI TITLURI
- 2010 incepe mai bine decat 2009: Loganul sporeste exporturile cu 20%
- Cutremurele din Haiti si Chile, opera HAARP?
- Constructiile au scazut in ianuarie cu 12,4%, iar sectorul rezidential cu 42,4%
- Toyota Yaris este modelul cu cele mai scazute emisii de CO2 din Europa
- Salvatorii de la WTC au obtinut 657,5 mil. dolari
CELE MAI CITITE ARTICOLE
TAGS
dobanda
credit
DAE
leasing
piata
imobiliar
Rusia
turism
investitie
criza
Bucuresti
broker
banca
capital
profit
tranzactie
impozit
BNR
LINK RECOMANDAT










raspunde Multumesc!
Fredikul a scris pe 4 februarie 2010, 11:08
Multumesc!
raspunde Excursie in Tenerife cu hotel 7 zile gratis! Va astept pe caius.ro
caius a scris pe 4 februarie 2010, 18:26
Va astept pe caius.ro pentru o vacanta de vis , voi luati biletele de avion , eu dau hotelul 7 zile gratis! Nu glumesc, nu dau pliante, nici nu am sediu in centru insa ma tin de cuvint!Va astept pe caius.ro
raspunde Surse
alex mihai a scris pe 4 februarie 2010, 18:47
Vreau sa stiu si eu sursele pe care autorul acestui articol le-a folosit..Cum s-a ajuns la asemenea calcule? Mi se pare absolut jenant articolul, scris complet tendentios dar nu inteleg in favoarea cui...
Ai auzit de siteuri de rezervari doar pentru pentru agentii? stii cum functioneaza?
Articol este scris la modul superficial...Sunt multe agentii de tot kktul dar sunt si multe care iti ofera tarife mult mai bune decat poti obtine tu ca invidid gratie unor mecanisme evidente..Dar ce sa stie autorul acestui articol..Bate si el apa in piua degeaba..
raspunde exemplu practic
alex mihai a scris pe 4 februarie 2010, 18:53
Florenta Noiembrie 2009
3 nopti- Hostel Plus- camera de 2 persoane, mic dejun, AC, baie in camera, pat matrimonial
Cost sistem rezervare agentie: 78 euro
Cost pe site-ul lor: 55 euro/ noapte
De ce? Pentru ca agentia are acele camere luat pt un an intreg si a negociat tarife mult mai bune ;))...Si toate marile sisteme de rezervare pt agentii folosesc acelasi sistem..
O seara buna
raspunde Nimic mai fals
ana maria a scris pe 4 februarie 2010, 19:11
Este o aberatie totala ceea ce sustineti. Normal ca daca faci medie la pretul de hotel de 3 stele cu pretul de hostel si compari cu pret de 3 stele prin agentie iesi mai ieftin. Comparati acelasi lucru, uitati aici un exemplu: 3 nopti de cazare Milano Hotel Amadeus + bilete de avion dus intors pentru 1 persoana
Prin Eximtur : 3* 45euro cazare + 50 euro biletul dus intors wizzair (taxe incluse) = 185 euro.
Prin booking.com: 620 camera dubla/2 + 30 euro bilet bus intors wizz air (pe site nu specifica daca taxele de aeroport sunt incluse) = 340 euro
Rezulta o economie de 50%
Acest lucru se datoreaza faptului ca agentiile au tarife preferentiale..mult mai mici fata de ce poti obtine la receptia unui hotel, datorita parteneriatelor si faptului ca asigura un flux de turisti mediu garantat hotelurilor partenere.
Si sa nu uitam lipsa bataii de cap.
raspunde Paste Roma
Enache George a scris pe 4 februarie 2010, 19:32
Nu pot sa zic cum este mai bine, cu agentia sau singur. Eu am mers si cu agentii si singur prin booking.com, hostelbookers sau hotelbeds.
De Paste o sa plec cu familia in Roma si am cautat oferte, atat pe site-uri specializate dar am si cerut oferte de la agentii.
Gasisem pe la 320-350 euro/ persoana pt 3 nopti, hoter 3* cu zbor inclus (evident nu am luat biletul de avion de acum 9 luni..)
De la agentii am primit cea mai buna oferta la 260 euro/ 4 nopti (au o ferta cu platesti 3 stai 4 ), tot 3*, mic dejun si zbor Wizz Air. Oferta este de la compania ZepelinTour. Si mai gasisem la ei pe site o gramada de oferte de genul asta.
Asa ca o sa tin si eu partea celor 2 de mai sus..Articolul are multe hibe si comentariile cititorilor il demonteaza. Va citeam cu placere dar astept si opinia autorului. El nu are nimic de zis?
raspunde articol la nivel de clasa primara!
corina a scris pe 4 februarie 2010, 20:38
Groznic nivelul articolului. Cred ca autorul trebuia sa scrie ceva repede si a incropit ceva din ce a gasit pe net in 10 min de cautare. Dar lucrul cel mai de condamnat e titlul care duce in eroare.
Eu am calatorit destul de mult si pot spune ca uneori e mai avantojos pe cont propriu iar alteori pein agentie. Depinde de ceea ce cauti.
raspunde Ieftin, obsesia romanului
Eugenia a scris pe 5 februarie 2010, 08:45
Chiar daca in anumite conditii este posibil sa fie avantajos sa calatoresti pe cont propriu, sunt oameni care habar n-au sa-si faca rezervare pe internet. Ca "sa se scoata mai ieftin", (ca doar ieftin e bun, nu?!) fac rezervare pe net! Si atunci cand ceva merge prost, suna la o agentie... O agentie mare are acces la sisteme cu tarife preferentiale, iti poate spune cand sunt reduceri, de oferte speciale si iti poate acorda asistenta. Oamenilor le este foarte greu sa inteleaga ca nu se poate negocia cu hotelul, ca tarifele cele mai bune le au doar agentiile. Cat despre bilete de avion, ce se intampla daca nu mai sunt locuri la miraculoasa oferta? Dar tu totusi vrei sa pleci in vacanta? Pretul cel mai mic il vei obtine tot de la o agentie, de preferinta acreditata IATA. Ca sa nu mai spun ca este posibil ca un bilet Blu Air sa fie mai scump ca unul cu Tarom, daca mai sunt locuri putine.
raspunde Precizari
Dinu Boboc a scris pe 5 februarie 2010, 09:13
Dragi cititori, va multumesc pentru interesul acordat articolului si pentru faptul ca profitati de ocazie sa faceti reclama la agentii. Asta arata ca macar una din tinte, starnirea interesului, a fost atinsa.
Am sa incerc sa raspund la cateva nelamuriri.
Preturile la cazare date de mine sunt pentru camera dubla, deci se impart la doi pentru a afla cat costa pentru o persoana.
Documentarea a durat patru ore nu 10 minute.
Daca articolul este scris tendentios, pot sa stiu cine are de castigat? Calatorul cumva? Care, pe langa informatiile din articol, iata ca acum are de ales si din ofertele voastre. E amuzant ca atunci cand ma uit sa vad ce au de oferit agentiile vad anumite preturi iar acum ploua cu oferte senzationale.
Cum induce in eroare titlul articolului daca este o intrebare? Poate pentru ca raspunsul evident pentru unii dintre voi este "prin agentie", prin urmare o astfel de intrebare este inutila?
Am precizat ca exista si oferte foarte avantajoase ale agentiilor, circa 200 de euro pentru trei nopti. Ca sa revin, unde e tendentiozitatea?
In rest va recomand articolul colegului meu Cristi Dogaru: http://www.baniinostri.ro/Afaceri/Cum-sa-iei-o-teapa-promotionala-de-39-de-euro--a1759.html
Va multumesc pentru atentie, sper sa continuam si in viitor procesul de comunicare.
raspunde Romanu tot roman ramane
Gabriel a scris pe 5 februarie 2010, 10:23
Asa cum ne-am obisnuit deja in aceasta "minunata" tara romanul nu e sanatos daca nu "porcaie" pe cineva. Articolu acesta cred eu...nu are scopul de a te face draga cititorule sa iti spuna cu cine sa calatoresti...cu agentia sau pe cont propriu. Sunt prezentate cateva informatii, culese la un anumit moment si trebuie sa stii ca sunt ORIENTATIVE. Sunt simple exemple. Bineinteles ca poti gasi programe extrem de ieftine prin agentie iar pe net sa fie mult mai scumpe sau, invers. Daca mergi la o agentie...vei lua loc si vei asculta prezentarile ce ti se fac si poate mai primesti si o cafea. Pe net, iti pregatesti zece cafele, si cauti si cauti si poate...gasesti..poate nu. Cel mai important lucru este faptul ca DECIZIA ITI APARTINE stimate TURIST. Nu iti place nu cumperi. Dar revenind la articol mi se pare o lipsa de bun simt sa-l demontezi pe motive de doi bani (alex mihai). Cum se poate ajunge la asemenea calcule? simplu...cautand. Sunt convins ca putem cauta in paralel o luna domnu' alex si nu vom avea rezultate similare pentru ca varietatea ofertelor este atat de mare incat... Trageti Dvs. concluziile. Tendentios? de ce? Un articol trebuie sa fie in favoarea cuiva? N-am stiut... E obligatoriu? De cand? Eu cred ca poti face in articol in care sa incluzi cateva pareri, concluzii proprii si sa lasi cititorul sa traga concluzii iar daca nu-i place...sa schimbe "canalul" sau pagina. In fine...toti avem dreptul la o parere, deci... SI EU!
Sanatate multa si sa calatoriti cu multa placere si sa aveti vacante frumoase!
raspunde Overbooking
Ionut a scris pe 5 februarie 2010, 10:54
Calatorul trebuie sa fie informat. Peste 70% din clientii agentiilor de turism cauta intai info pe internet. Si doar dupa aceea cumpara. De pe net sau de la agentie. Pentru cine stie sa caute, intodeauna se poate gasi pe net o oferta mai buna decat la agentia de turism atunci cand vine vorba de pachetel de tip city-break precum cele prezentate mai sus si unde exista zbor direct. Agentiile au insa tarife imbatabile atunci cand vine vorba de destinatii unde nu gasesti zbor direct (incercati un Bilbao pe net si la agentie sau un Bangkok). Mai mult, ce te faci daca ti-ai luat serviciile direct si ajungi la 23:00 la hotel si-ti spune ca e overbooked (adica nu mai au camere disponibile)? In conditiile de pe net scrie ca in astfel de cazuri hotelul incearca sa-ti ofere solutii alternative, dar nu e si obligat. Si daca ar fi, tot n-ai putea sa te judeci usor cu el, ca e in alta tara si se aplica alta jurisdictie. Si daca mai calatoresti si cu copii, sa vezi atunci distractie de plimbare cu taxiul pe la alte hoteluri unde vei plati tarif de receptie. Sigur cu returnarea sumelor pe card (in n zile) de la anteriorul hotel. Nu se justifica o comparatie de preturi. Si unii si altii pot avea preturi mai mici. Se justifica insa o discutie despre garantii, despre responsabilitatea serviciului vandut. Despre overbooking, rerutare, contracte de calatorie... Nu toataa lumea are 20 de ani si poate dormi in caz de urgenta pe o banca in parc.
PS. Felictari autorului ca a starnit dezbaterea. Astept acum un articol bine documentat despre overbooking :)
raspunde Revenire
Dinu Boboc a scris pe 5 februarie 2010, 11:20
@Gabriel: nici eu nu as fi putut spune asta mai bine. : )
@Ionut: un contract dintre un turist si o agentie este mai sigur decat unul dintre un turist si un hotel sau dintre turist si o companie aeriana? Asa cum exista cazuri de turisti cazuti prada overbooking-ului, asa exista si cazuri de turisti cazuti prada unor agentii de turism care ii duc la hoteluri sau locatii care arata cu totul altfel decat in poze. La urma urmei, de aceea exista review-uri pe internet si la agentii si la hoteluri si la linii aeriene: pentru a fi citite. Daca cineva incalca regulile, turistii pacaliti vor avea grija sa afle toata lumea. Si ghici cine are de pierdut...
raspunde tendinte
raluca a scris pe 5 februarie 2010, 12:05
eu am calatorit doar pe cont propriu, si e cu adevarat muuult mai avantajos. Cautand am observat ca pentru sejururi agentiile au contracte doar in anumite statiuni si la anumite hoteluri.
Din pacate pot sa va dau un exemplu trist de hotel pentru romani, in corfu (benitses), la care a lucrat un prieten toata vara : e plin de sobolani si de igrasie. Posibil sa fie un exemplu singular. Am citit toate formurile asta vara si lumea care plecase prin agentie se plangea ca primise camerele cele mai proaste din hotel (asta referitor la preturile preferentiale pentru agentii).
Oricum daca stii sa cauti nu ai cum sa nu gasesti ceva avantajos (7 nopti in sidari, corfu - statiune pentru care agentiile din romania nu au oferte - m-au costat 70 de euro)
in rest tendinta in turism e cu totul alta...si e pe hospitality.com...
raspunde modul in care a fost scris :))
Enache George a scris pe 5 februarie 2010, 12:16
Deci a durat 4 ore sa scrii articolul ? Deci in 4 ore ti-ai dat tu seama cum e mai bine, singur sau cu agentie? Deci noi, restul de prosti care calatorim de zeci de ani, habar nu avem, nu?
Cum am zis si in postul precedent..Depinde de la caz la caz..Uneori e mai bine cu agentia, uneori e mai bine singur. Numai ca modul penibil in care ai scris acest articol m-a facut sa tin o parte. Pentru ca ori esti frustrat, ori nu ai iesit din mirobolanta tara a doamnei Udrea.Ai cautat 3-4 oferte care sa-ti sustina cauza, aceea ca agentiile sucks si booking.com e smecher si atat..Asta nu e jurnalism, e bataie de joc..
Oferta cu ZepelinTour era evident sa fac reclama..Cum te-ai prins?8-|..Doar iti datusem un exemplu concret si ti-am si explicat de ce agentiile pot avea tarife mai bune..Dar tu, batman batman..
Revenind, orice turist rational mai intai se informeaza...Cu caietul si pixul in fata...Dupa ore bune de informare, alege intre a se descurca singur sau a apela la o agentie..Depine cum ii este mai avantajos..Si asta trebuie retinut..Nu marele tam tam pe care il faci tu fara cap si coada..Imi cer scuze daca dau dovade de nesimtire, dar nu mi se pare normal sa scrii un articol la plesneala..Avem deja prea multi asa zisi "ziaristi" in tara asta..
O zi buna,
raspunde Experienta mea
Andreea a scris pe 5 februarie 2010, 12:37
Eu am plecat in concediu 2 saptamani in Thailanda si m-am felicitat ca am mers pe cont propriu! Prin internet (e adevarat ca am facut munca de documentare serioasa), mi-am gasit avion si hotel - e ceea ce ofereau si agentiile noastre la preturi aproape duble!
raspunde Lamuriri
Dinu Boboc a scris pe 5 februarie 2010, 13:32
@Enache George:
Patru ore a durat documentarea, nu scrisul. De fapt a durat mai mult avand in vedere si experientele mele anterioare de turist. Pentru ca da, desi nu pare, am iesit din "mirobolanta tara a doamnei Udrea".
Nu am emis o sentinta pentru prosti, ci doar niste ipoteze pentru oameni care sunt capabili sa aleaga singuri. Dar daca tu intepretezi ipotezele mele drept sentinte ma simt onorat. : )
Am scris, pentru cine a vrut sa vada, ca agentiile pot avea oferte mai bune.
"Depinde de la caz la caz..Uneori e mai bine cu agentia, uneori e mai bine singur. Revenind, orice turist rational mai intai se informeaza...Cu caietul si pixul in fata...Dupa ore bune de informare, alege intre a se descurca singur sau a apela la o agentie..Depine cum ii este mai avantajos" = asta am zis si eu.
"Nu marele tam tam pe care il faci tu fara cap si coada" = mersi pentru complimente, again. Daca ipotezele mele sunt un mare tam-tam inseamna ca sunt important pentru tine.
"Imi cer scuze daca dau dovade de nesimtire, dar nu mi se pare normal sa scrii un articol la plesneala" - eu, spre deosebire de altii, nu consider ca parerea directa a cuiva, cat timp respecta niste norme de minim bun-simt, este nesimtire. Asa ca NU consider ca dai dovada de nesimtire.
raspunde articol vs comentarii
Enache George a scris pe 5 februarie 2010, 13:58
Uite, modul in care raspunzi la critici imi place. Si parca ai alt mod de a scrie...Unul bazat pe ratiune. Problema mea la articolul tau este modul in care este scris. Pt ca nu poti pune un verdict intr-o problema cu atat de multe variabile.Si prin faptul ca in jumatate de articol imi dai exemple( Nu argumente ) care sa-ti sustina afirmatiile nu mi se pare relevant . Aici nu e matematica sa-mi faci 3 calcule si sa ajungi la acelasi rezultat. Aici e o problema de variabilitate.La fiecare secunda se pot schimba datele problemei. Si tocmai d-aia articolul trebuia sa nu contina aceste exemple neconcludente ci cu totul altceva.
p.s: exprimarile de genu "daca sunteti mai comod", "pregatiti-va sa scoateti bani din buzunar" nu au ce cauta intr-un articol care ar fi trebuie sa fie impartial banuiesc.
O zi buna,
raspunde @Enache George
Dinu Boboc a scris pe 5 februarie 2010, 14:27
Mersi pt compliment.
Nu am pus niciun verdict. Dar nici nu cred ca un ziarist poate fi total impartial cand scrie un articol, doar suntem oameni. Printre variabilele alea de care vorbeai se numara si jurnalistul si cititorii. De aia exista cititori care sunt de acord cu mine si altii care nu sunt.
Efortul pe care-l depui cand apelezi la o agentie este mai mic, clar. Pentru ca, cel putin teoretic, este mai simplu si ceva mai sigur sa lasi agentia sa se ocupe de toate detaliile. Si asta se plateste, doar oamenii aia nu muncesc pe nasturi. Depinde ce vrei: sa-ti faci singur de mancare sau sa te duci la restaurant.
raspunde agentie vs. pe cont propriu
ana maria a scris pe 5 februarie 2010, 21:33
Dupa cum spuneam mai sus.. da sunt de parere ca e mai bine prin agentie in aproape 90% din cazuri.. singura exceptie..sejururile..in care te duci la un hotel stai 7-10 nopti in acelasi loc..cauti pe net tot ce misca despre statiunea aia..si alegi ceva decent ca pret, dar de cele mai multe ori constati ca hotelul nu accepta rezervare online, iar pretul afisat pe site, e pretul prin nu stiu ce agentie, iar la receptie cand tu ai ajuns si cu catel si cu purcel pretul e de doua ori mai mare..dar sa zicem ca esti norocos si gasesti..ca doar intr-o statiune cate hoteluri pot fi?
Dar cand vorbim de oameni care vor sa viziteze, sa faca circuite..atunci se schimba traba..si devine o macinare de nervi si un stres inimaginabil sa gasesti ceva. Eu personal sunt inginer programator, deci am pretentia ca stiu sa folosesc tot ce ineamna mediu electronic. Vara trecuta am vrut sa merg pe cont propriu sa vizitez italia, ca am zis ca na, am fost in grecia cu agentie, m-am enervat ca ne ducea la restaurante unde vroia ghida, si am zis merg cu masina mea, ma duc unde vreau eu.. Zis si factu cu 2 luni inainte am cautat vreo luna hoteluri (pentru 10 nopti de cazare..in locatii diferite).. am facut si niste rezervari..si vine ziua cea mare.. si cu ea prima problema.. ajunsi in Budapesta..gaseste hotelul.. si la fel in fiecare oras.. macar o ora pierduta sa gasesti hotelul, nervi, telefoane date in roming. Evident in am avut ceva surprize cu hoteluri la care aveam rezervare dar rezervarile au disparut (noroc ca aveam planuri de rezerva, ofertele si adresele altor hoteluri din zona), alta ora pierduta cu gasitul adresei (vorbim aici de capitale europene, nu de o statiune precum paralia). A doua zi, a doua problema..unde parchez masina cand vizitez centrul? Parcare subterana = jaf la drumul mare in orice capitala europeana..
Si ca totul sa fie complet cand mergi pe cont propriu trebuie navighezi pe cont propriu cu harta si indicatoarele rutiere .. lucru care nu e tocmai simplu daca esti prin slovenia sau alta tara unde nu sunt litere latine ... plus ca cel care conduce nu mai are niciun chef sa mai viziteze nimic dupa atatea ore de stat atent la drum.
Si sa nu uitam: taxe de autostrada.. cel putin 30 de euro pe zi, plus benzina... vreo 600-700 de euro.. e adevarat impartita la 5.
Concluzia voiajului.. stres cu caruta, oboseala grupa mare, per total am cheltuit dublu ca in grecia (aceeasi perioada) .. poate e si vina ca am fost mai in ochident si sunt alte preturi ..nu am apucat sa ma bucur de ce am vazut petru ca mereu eram stresata ca mai am x kilometrii de condus pana la hotel, oare o sa am rezervare?..iar seara picam lesinata de somn.
De acum in colo merg cu agentie..ma urc in autocar/avion si acolo se opresc grijile.. si ma dau jos in fata hotelului/obiectivelor...si intre timp pot sa mai si atipesc un pic fara sa omor pe nimeni.
raspunde Vacanta prin agentie sau cont propriu
Marval a scris pe 7 februarie 2010, 15:00
Andreea sunt de acord cu tine. In conditiile din 2010, vacanta e la fel de frumoasa (mai ieftina cu 30-50%) pe cont propriu decat prin agentie, mai ales pentru destinatii exotice si indepartate. Te rog pentru ca tot te-ai documentat, trimite pentru toti link-ul companiei cu care ai calatorit, hotelului unde te-ai cazat si descrie pe scurt experienta ta. Am inteles ca ai iesit 50 % mai ieftin. Multumim. Vrem si noi sa acelasi lucru si sa mai corectam avaritia agentiilor.
raspunde Clar pe cont propriu
adriana a scris pe 9 februarie 2010, 18:18
Nu m-as fi apucat sa scriu ceva la articol daca nu as fi vazut comentariile, dar le-am vazut si am zis sa ripostez si eu.
Clar pentru calatoriile pe cont propriu:
din experienta personala:
Paris - primavara anului trecut - 600 euro pentru o saptamana (o sa spuneti mult) - dar in 600 de euro am avut inclus avionul (wizz air), cazarea (la un apartament inchiriat de pe homelidays.com), abonamentul la metrou pt o saptamana, abonament la toate muzeele pentru 4 zile, o zi la Disneyland si orice alte cheltuieli pe care le-am mai facut acolo (mancare, nimicuri cumparate)
Roma 2 zile - biletul de avion 230 lei de persoana (aceeasi companie aeriana), cazarea 15 euro de persoana la un hostel de pe hostelworld.com - conditii decente
Germania de est - pe cont propriu - undeva la 700 de euro (toate cheltuielile) pentru 10 zile (transport cu masina), si vazut din Germania - Fussen, Munchen, Nuremberg, Leipzig, Dresda, Berlin (cazare in camping-uri la casute, sau hoteluri cu rezervare telefonica inainte) - la agentiile de turism in general nu te cazeaza in Germania deoarece cazarile sunt mai scumpe, si te plimba cu autocarul din Cehia sau Austria.
Pentru anul acesta, am cumparat deja biletele pentru China si am rezervat biletele la hotel - suma la care ajung este cam de 1500-2000 euro (si ai incluse toate cheltuielile transport, cazare, cu vizite si intrari la muzee si alte alea) in conditiile in care la agentii pentru ceea ce vrem noi (Beijing, Xi-an, Lhasa, Chengdu, Shanghai) pretul ajunge la 2000 doar biletul de avion si cazarea (fara taxa de aeroport si intrari pe la muzee, sau cheltuieli personale).
Dar intr-adevar e mult mai usor si comod sa mergi la o agentie sa se ocupe ei pentru tine, dar eu in continuare prefer sa caut putin mai mult si sa-mi fie mai putin comod, dar sa dau banii in plus pe care i-as fi dat la agentie pentru o vizita in plus pe vreundeva.
raspunde este adevarat!
Cristina a scris pe 10 februarie 2010, 13:21
este adevarat in primul rand , nu este un articol tendentios si nedocumentat cum sustin alti cititori! Am fos primavara trecuta la Roma cu avionul - 5 zile la la 3 stele cu 1200 de lei (aprox 300 euro). Am zburat cu Wizzair din Cluj Napoca, iar rezervarea hotelului m-a costat mai putin prin Otel.com decat erau tarifele pe site-ul oficial al hotelului. Nu numai agentiile romanesti au tarife speciale , negociate cu hotelul, ci si site-urile specializate pe asa ceva- VENERE.COM, OTEL.COM.
Eu imi iau informatiile de pe tripadvisor.com - pot vedea si unde merg , cum este calificat hotelul de turisti si-l aleg pe cel care are cele mai multe pareri bune. Asa sunt sigura ca ajung unde vreau si nu in orice "gaura" imi vinde agentia. Am rezervat si biletele la Muzeele Vaticanului tot online pe site-ul vaticanului. m-am uitat la modalitatile de transport in comun,la mersul trenurilor in italia. A iesit totul perfect. M-am documentat inainte care sunt cele mai bune situri de vizitat, chiar si unde se mananca cea mai buna inghetata in Roma:)
da, sunt pentru rezervarile pe cont propriu- nu si pentru comozi, care asteapta totul pe tava! Cu putina documentare, iese totul perfect. Si poti mult mai bine sa simti aerul orasului cand esti de capul tau si nu dus de nas de un ghid!